Polskie pokolenie Z (tj. osoby urodzone po 1995 r.) kupuje ubezpieczenia głównie za pośrednictwem agentów i nie jest jeszcze w pełni przekonane do korzystania z rozwiązań cyfrowych, wynika z raportu Deloitte.
„Młodzi Polacy mają bliskie relacje ze swoimi rodzicami, często wpływając wzajemnie na swoje decyzje ubezpieczeniowe. Podobnie jak oni, polskie pokolenie Z kupuje ubezpieczenia głównie za pośrednictwem agentów i nie jest jeszcze w pełni przekonane do korzystania z rozwiązań cyfrowych” – czytamy w raporcie „How does European Generation Z buy insurance?”.
Według danych Deloitte, 40% przedstawicieli pokolenia Z rekomenduje firmy ubezpieczeniowe znajomym i rodzinie.
„Pokolenie Z w Polsce myśli o przyszłości częściej niż ich rodzice. Choć wciąż pozostają w tyle za swoimi europejskimi rówieśnikami, widać tendencję wzrostową” – czytamy dalej.
Jak podała firma, 80% przedstawicieli tego pokolenia „myśli o przyszłości”; 70% z nich dokonuje porównania różnych ofert przed zakupem.
„Zoomersi nie są tak wrażliwi na cenę jak starsze pokolenia, ale uważnie analizują dostępne produkty” – skomentowano w raporcie.
Polska była jednym z dziewięciu krajów uwzględnionych w raporcie. W swojej analizie Deloitte określił pokolenie Z w tych krajach jako „osoby myślące przyszłościowo, myślące trzeźwo, skoncentrowane na inwestycjach własnych, z silnym poczuciem odpowiedzialności”.
„Wbrew powszechnemu przekonaniu, pokolenie Z jest bardziej zorientowane na przyszłość niż poprzednie generacje. Ich opinie odzwierciedlają również sytuację społeczno-ekonomiczną, w której dorastali. Przy wysokich cenach mieszkań wielu młodych konsumentów nadal mieszka z rodzicami, a oba pokolenia mają na siebie duży wpływ. Z drugiej strony, pokolenie Z wchodzi na rynek w okresie niskiego bezrobocia i wysokich zarobków – ich odpowiedzi sugerują mniejszą wrażliwość na ceny. Mają również większe poczucie odpowiedzialności za swoich bliskich” – czytamy w raporcie.
83% wszystkich przedstawicieli pokolenia Z deklaruje, że ma plany na przyszłość, w porównaniu do 81% milenialsów i 71% przedstawicieli pokolenia X, wskazano w materiale.
Obecnie 73% z nich posiada ubezpieczenie w porównaniu do 80% milenialsów i 83% przedstawicieli pokolenia X.
Źródło: ISBnews