Skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 734,8 mln zł w III kw. 2024 r. (wzrost o 8,6% r/r), przy czym dla działalności w Polsce 882,8 mln zł (wzrost o 13,5% r/r), podała spółka. GMV, czyli całkowita wartość brutto towarów sprzedanych na Allegro, wyniosła w tym okresie 15,46 mld zł (wzrost o 9,9% r/r), zaś w Polsce – 14,71 mld zł (+10,8% r/r).
„GMV w Polsce wzrosła o 10,8% r/r, czyli w tempie ponad pięć razy szybszym niż dynamika krajowej sprzedaży detalicznej. Wartość wskaźnika wyniosła 14,7 mld zł w trzecim kwartale, ponownie udowadniając, że Allegro jest pierwszym wyborem dla zakupów online w Polsce” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ogółem wzrosły w III kw. br. o 7,8% r/r do 2,62 mld zł, w tym przychody w Polsce – o 17,1% r/r do 2,29 mld zł.
„Przychody z działalności w Polsce zwiększyły się o 17,1% r/r do 2,29 mld zł w trzecim kwartale przy przekraczającym 30% tempie wzrostu przychodów z działalności reklamowej” – czytamy dalej.
„Skorygowany zysk EBITDA z działalności w Polsce wzrósł o 13,5% r/r – nieco lepiej od oczekiwań – do 883 mln zł w trzecim kwartale. Dzięki temu marża sięgnęła 6% GMV, ponownie powyżej średnioterminowych oczekiwań Allegro na poziomie 5,3-5,7%” – napisano także w informacji.
Liczba aktywnych kupujących ogółem wzrosła o 8,1% r/r do 20,5 mln, zaś w Polsce – o 3,2% r/r do 14,9 mln.
„Allegro spełniło wszystkie swoje oczekiwania finansowe dotyczące działalności w Polsce w trzecim kwartale, osiągając wzrost skorygowanego zysku EBITDA nieznacznie powyżej planowanego przedziału. Rosnąca baza prawie 15 mln aktywnych kupujących w Polsce korzysta na milionach atrakcyjnych ofert od ponad 157 tysięcy sprzedających na Allegro. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego przyspieszyła wzrost rok do roku do 6,8% w trzecim kwartale, co jest najszybszym tempem od roku. Przyczyniło się to znacznie do wzrostu ogólnego GMV platformy o 10,8% r/r w Polsce – tempa ponad pięciokrotnie szybszego niż nominalna sprzedaż detaliczna w kraju w tym czasie. Jednocześnie kategorie priorytetowe – Supermarket oraz Zdrowie i Uroda – rozwijały się prawie dwa razy szybciej niż ogólny GMV w trzecim kwartale” – czytamy dalej.
W Czechach i na Słowacji jest już łącznie ponad 2,8 mln aktywnych kupujących, z czego 2 mln to nowi klienci i klientki grupy. Allegro.hu wystartowało na Węgrzech pół roku po Allegro.sk na Słowacji, dając węgierskim konsumentkom i konsumentom dostęp do najszerszej na rynku selekcji, podkreślono także.
„Pula sprzedających na allegrowych platformach w Czechach i na Słowacji wzrosła o 13% w ujęciu kwartalnym do ponad 60 tysięcy, a sprzedaż lokalnych sprzedających na Allegro.cz i Allegro.sk zwiększyła się o 40% kw/kw” – napisano też w materiale.
Allegro odnotowało 193,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 241,7 mln zł zysku rok wcześniej, podano także w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 407,4 mln zł wobec 387 mln zł zysku rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 2,2 mld zł (wzrost o 23,3% r/r). GMV wyniosło w tym okresie 45,57 mld zł (wzrost o 10% r/r).
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 781,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 517,7 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 7,79 mld zł w porównaniu z 7,15 mld zł rok wcześniej.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews