CDRL odnotowało 0,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 6,99 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,8 mln zł wobec 0,33 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 71,09 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 94,24 mln zł rok wcześniej.
„Grupa w trzecim kwartale wygenerowała zysk w wysokości 763 tys. zł, a narastająco w okresie od stycznia do września 2024 roku 9 168 tys. zł. Najistotniejszy pozytywny wpływ na osiągnięty wynik finansowy wywarły przychody finansowe związane z otrzymaniem przez jednostkę dominującą środków pieniężnych w kwocie 18 185 tys. zł z tytułu odszkodowania z ubezpieczenia inwestycji w postaci nakładów pieniężnych poniesionych przez spółkę w celu nabycia pakietu większościowego udziałów (74,9%) w spółce białoruskiej DPM” – czytamy w raporcie.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 9,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 38,75 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 199,36 mln zł w porównaniu z 273 mln zł rok wcześniej.
W okresie od stycznia do września 2024 roku przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 199 364 tys. zł i były niższe o 27% w stosunku do analogicznego okresu 2023 roku. Równocześnie koszt własny sprzedaży obniżył się o 32,3%, w wyniku czego zrealizowana marża na sprzedaży wyniosła 50,8% i była wyższa niż w okresie porównywalnym o 3,5 pkt proc.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 14,32 mln zł wobec 13,2 mln zł straty rok wcześniej.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel.
Źródło: ISBnews