OT Logistics odnotowało 8,41 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 20 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 4,27 mln zł wobec 28,38 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 73,29 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 137,06 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 8,12 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 144,48 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 234,33 mln zł w porównaniu z 488,66 mln zł rok wcześniej.
„Po trzech kwartałach 2024 r. skonsolidowane przychody Grupy OTL wyniosły 234,33 mln zł, co oznacza spadek o 52,0% r/r. Sprzedaż była niższa w segmentach portowym (51% r/r), spedycyjnym (56% r/r) oraz w hydrotechnice (39% r/r). Wzrosty sprzedaży Grupa OTL odnotowała natomiast w segmencie kolejowym (+17% r/r). Z powodu niskich przeładunków węgla, koksu oraz rudy żelaza łącznie o 51% r/r spadły przeładunki towarów masowych w OT Port Świnoujście, z kolei w OT Port Gdynia przeładunki towarów agro spadły r/r o 22%. Przeładunki drobnicowe w Grupie Kapitałowej OTL wzrosły o 22,6% r/r. Zarząd oczekuje, że począwszy od czwartego kwartału będzie zwiększać się zapotrzebowanie na przeładunki zbóż, substytut węgla energetycznego, tj. biomasę, a także ładunki drobnicowe. Dynamicznie rozwija się też dział spedycji kontenerowej i samochodowej” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Zysk EBITDA w I-III kw. br. sięgnął 41,53 mln zł wobec 170,18 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„EBITDA Grupy OTL wyniosła 41,53 mln zł, mniej o 75,6% r/r w związku ze spadkiem wyników na działalności portowej oraz spedycyjne” – czytamy dalej.
Członek zarządu Karol Bowżyk poinformował, że Grupa kontynuuje realizację inwestycji w terminalach, których efektem jest zwiększanie zdolności przeładunkowych i poprawa efektywności realizowanych usług.
„W listopadzie zakończyliśmy budowę pierwszego z dwóch magazynów w OTPG. Do końca roku zostanie zakończona budowa kolejnego magazynu. W pierwszej kolejności będą one wykorzystywane do składowania zboża. Nowe obiekty spowodują zwiększenie pojemności składowej dla towarów agro do 150 tys. t. Rozmawiamy z nowymi kontrahentami o wykorzystaniu dodatkowych zdolności operacyjnych. W przyszłym roku planujemy zakończyć inwestycję w OTPŚ do obsługi ładunków agro. W listopadzie rozpoczynają się pierwsze dostawy elementów technologii do transportu zboża z elewatorów. W pierwszym kwartale 2025 r. rozpocznie się dostawa i montaż urządzenia załadunkowego – shiploadera do obsługi statków typu Panamax. Linia załadunkowa będzie mieć wydajność 1200 t na godzinę, a dobowa rata załadunkowa wyniesie około 20 tys. t.” – powiedział Bowżyk, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 59,97 mln zł wobec 80,71 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa OTL to notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 592,3 mln zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews