Skorygowany zysk EBITDA segmentu Reklama i Subskrypcje Grupy WP w całym 2024 roku może być nieco niższy niż w 2023 roku, podała spółka.
W III kw. 2024 r. w segmencie Reklama i Subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 7,2% r/r do 167,4 mln zł, dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także widocznemu wzrostowi przychodów z subskrypcji. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 1,8% r/r do 60,9 mln zł, podano w raporcie.
„Wzrost EBITDA r/r w III kwartale był związany z zatrzymaniem wzrostu kosztów operacyjnych w segmencie, w szczególności kosztów związanych z pracownikami, w następstwie redukcji zatrudnienia wdrożonej w II kwartale 2024 roku. Poprawa przychodów reklamowych w 2024 r. jest kontynuowana w wolniejszym tempie niż przewidywano wcześniej” – czytamy w prezentacji wynikowej.
„Kierownictwo Grupy wdrożyło w 2024 r. środki mające na celu poprawę rentowności, ale obecnie oczekuje, że EBITDA segmentu w całym 2024 r. może być nieco niższa niż w 2023 r.” – czytamy dalej.
W I-III kw. 2024 r. skorygowany zysk EBITDA (wg MSSF 16) segmentu Reklama i Subskrypcje spadł o 7,6% r/r do 173,4 mln zł.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2024 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 21 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews