Digital Network prognozuje osiągnięcie 71,25 mln zł przychodów w 2024 r. (wzrost o 11% r/r), zysk EBITDA na poziomie 41,04 mln zł (wzrost o 23% r/r) oraz 26,06 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej (wzrost o 8% r/r), podała spółka.
„Zgodnie z opublikowaną prognozą finansową przychody ze sprzedaży wypracowane w okresie dwunastu miesięcy 2024 roku mają wynieść 71 250 tys. zł i być o 11% wyższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Zysk na działalności operacyjnej ma wzrosnąć rok do roku o 28% do poziomu 29 009 tys. zł. Według prognozowanych danych EBITDA osiągnie wartość 41 044 tys. zł (wzrost o 23% r/r). Prognozowany zysk netto z działalności kontynuowanej emitenta na 2024 rok ma wynieść 26 061 tys. zł, co porównując z zyskiem netto z działalności kontynuowanej wypracowanym w analogicznym okresie 2023 roku, oznacza wzrost o 8% (r/r), a z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych oznacza wzrost o 42% (r/r)” – czytamy w komunikacie.
W 2023 zysk netto Digital Network zawierał zysk z działalności zaniechanej w wysokości 681 tys. zł. W 2024 roku nie występuje zysk z działalności zaniechanej.
„Opracowując prognozę wybranych wyników finansowych na 2024 rok, zarząd emitenta przyjął założenie, iż w okresie do końca bieżącego roku nie wystąpią niespodziewane czynniki makroekonomiczne lub zdarzenia nadzwyczajne, które mogą radykalnie odwrócić trend stabilnego wzrostu rynku reklamy zewnętrznej, a w szczególności zakładany przez analityków rynku wzrost segmentu cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out Of Home). Ponadto zarząd emitenta zakłada, że kampanie promocyjne zaplanowane na nośnikach emitenta na ostatnie tygodnie br. zostaną zrealizowane przez reklamodawców zgodnie z zawartymi umowami i ustalonym harmonogramem” – wskazano również.
Przygotowując prognozę na 2024 rok, zarząd spółki przyjął także założenie, iż w okresie sprawozdawczym nie ulegną istotnej zmianie warunki prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze uregulowań prawnych, podatkowych i administracyjnych. Nie zakłada się także wystąpienia innych istotnych zdarzeń jednorazowych, niemożliwych do przewidzenia na dzień publikacji niniejszej prognozy.
Digital Network to notowana na rynku głównym GPW spółka holdingowa działająca na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home). Za pośrednictwem spółki zależnej Screen Network zarządza siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych zlokalizowanych w całej Polsce.
Źródło: ISBnews