Gaming Factory odnotowało 0,8 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale 2024 roku wobec 0,27 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 1,06 mln zł wobec 0,27 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,54 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 0,57 mln zł rok wcześniej.
W III kwartale br. kluczowym wydarzeniem dla Gaming Factory była publikacja prologu gry „Japanese Drift Master: Rise of the Scorpion”. Dotychczas został on pobrany około 500 tys. razy i uzyskał 74% pozytywnych ocen od graczy. Materiał pozwolił spółce zebrać feedback od
użytkowników, który jest implementowany do pełnej wersji gry. Premiera „Japanese Drift Master” planowana jest wiosną 2025 roku.
„Początkowo myśleliśmy o premierze JDM-a pod koniec br. Jednak zdecydowaliśmy się na zmianę daty, dlaczego? Ponieważ gracze oczekują nie tylko doskonałej mechaniki, ale i wyjątkowego doświadczenia, a my zamierzamy im to dać. Obecnie pracujemy przede wszystkim nad optymalizacją oraz ustawieniami graficznymi. Prace są zaawansowane i bardzo intensywne, chcemy pozytywnie zaskoczyć w dniu premiery pełnej wersji. Z pewnością jest na co czekać” – powiedział prezes Mateusz Adamkiewicz, cytowany w komunikacie.
Z uwagi na koszty marketingu „Japanese Drift Master” spółka zanotowała stratę, niezmiennie jednak utrzymuje stabilną sytuację finansową dysponując sporym zapasem gotówki w kasie i mając w perspektywie kolejne płatności od współwydawcy, wskazano w materiale.
„W samym trzecim kwartale ponieśliśmy wyższe koszty marketingu w związku z obecnością na targach Gamescom i PAX West, co finalnie obciążyło wynik finansowy spółki. W kolejnych kwartałach nie planujemy obecności na podobnych eventach, poza wydarzeniami promocyjnymi i finansowanymi przez współwydawcę 'Japanese Drift Master’ – 4Divinity. W naszej ocenie, obecność na targach przełożyła się na wzrost rozpoznawalności naszego projektu na arenie międzynarodowej i wzrost rozpoznawalności Gaming Factory wśród mediów branżowych. Myślę, że będzie to miało pozytywny wpływ na przedpremierową kampanię marketingową, a także szereg współprac biznesowych” – dodał prezes.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 1,54 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 0,44 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2,28 mln zł w porównaniu z 1,99 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 1,77 mln zł wobec 0,38 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2024 r. wyniosła 1,35 mln zł wobec 0,27 mln zł straty rok wcześniej.
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole, notowany na głównym rynku GPW. Spółka produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe i gry akcji.
Źródło: ISBnews