mBank udostępni 3,8 mln klientom dostęp do pełnej funkcjonalności usługi mOkazje zakupy – umożliwiającej zakupy na platformie e-commerce Morele z poziomu aplikacji bankowej – jeszcze przed świętami, zapowiedzieli przedstawiciele banku.Klienci będą mieli dostęp do 1,5 mln produktów w 2 tys. kategorii produktowych.
„Chcieliśmy mieć w miarę głęboką integrację e-commerce z naszą aplikacją. Cała warstwa interface użytkownika jest po naszej stronie, cały proces sprzedażowy po stronie naszego partnera” – powiedział wiceprezes Krzysztof Dąbrowski podczas konferencji prasowej.
Nowa usługa pozwala klientom mBanku dokonywać zakupów na platformie Morele.net z poziomu aplikacji bankowej. Jej pilotaż trwał od czerwca – była stopniowo udostępniana kolejnym grupom klientów, aż do ok 500 tys. w listopadzie z bardzo ograniczoną ofertą produktową.
Jak poinformowała dyrektorka departamentu e-commerce w mBanku Bogna Antosiak, w trakcie pilotażu bank sprzedał ok. 11 tys. produktów; klienci zaglądali do niej średnio raz na tydzień, zaś średnia wartość zakupów wyniosła 184 zł.
„Teraz udostępnimy tę usługę wszystkim 3,8 mln klientów jeszcze przed świętami. Dla ok. 2 mln klientów wprowadzimy możliwość płatności BNPL z limitem ok 7 tys. zł. W kolejnej fazie, którą będziemy realizowali w przyszłym roku będziemy chcieli umożliwić rozłożenie płatności na raty” – zapowiedziała dyrektorka.
Morele podaje, że jest jednym z liderów polskiego rynku e-commerce w segmencie dystrybucji elektroniki użytkowej (komputery, laptopy, podzespoły komputerowe, RTV, AGD, sport) z blisko 20-letnią historią obecności w branży.
mBank należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 226,98 mld zł na koniec 2023 r.
Źródło: ISBnews