Dla DataWalk rok 2024, choć przychodowo poniżej pierwotnych założeń, będzie kluczowym etapem w budowaniu fundamentów pod przyszłe sukcesy, gdyż w nowym segmencie cenowym coraz częściej spółka wycenia projekty na poziomie kilku milionów USD rocznie. Celem jest finalizacja sprzedaży licencji enterprise o wartości 6 mln USD rocznie, co stanie się kolejnym kamieniem milowym na drodze rozwoju firmy, poinformował ISBtech prezes Paweł Wieczyński.
„Podpisanie kontraktów z prestiżowymi klientami, takimi jak Morgan Stanley czy Barclays to kluczowy dowód słuszności naszej decyzji o transformacji strategii go-to-market. Przesunięcie w kierunku bardziej zaawansowanych, wysokowartościowych projektów z globalnymi liderami pozwala nam na trwałe umocnienie pozycji w pierwszej lidze dostawców rozwiązań analitycznych i stwarza solidne fundamenty pod przyszły wzrost” – powiedział ISBtech Wieczyński.
Dodał, że pomimo, iż zmiana koncentracji wydłuża cyklu sprzedażowy do 2-3 lat, co naturalnie wpływa na krótkoterminowe wyniki finansowe i przesuwa powrót do zapowiadanego wzrostu (+70%) na 2025 rok, jest przekonany, że jest to konieczny krok i inwestycja w wieloletnie kontrakty o wartości kilku milionów USD rocznie.
„Warto podkreślić, że projekty, takie jak ten realizowany z Morgan Stanley, w nowym modelu, to zaledwie pierwsza faza współpracy, która, choć nie wywiera kluczowego wpływu na wyniki w krótkim terminie, buduje solidne fundamenty pod trwały wzrost przychodów o znacznej wartości, które w kolejnych latach mogą sięgać kilku milionów USD rocznie lub więcej. Dla firmy, która wcześniej rozwijała swoją platformę i uczyła się jej zastosowań, sprzedając projekty za ok. 300 tys. USD, jest to przełomowy moment. Wejście na budżety topowych klientów i możliwość uzyskania kontraktów na poziomie kilku milionów USD rocznie stanowi ogromny krok naprzód” – stwierdził prezes.
Według niego, najtrudniejszym aspektem tej zmiany jest zdobycie pierwszych klientów i przyczółków w nowym segmencie cenowym, co udało się spółce osiągnąć dzięki współpracy z takimi instytucjami, jak Ally, ING, Barclays i Morgan Stanley.
„Te sukcesy są dowodem na to, że nasza strategia etapowo przynosi oczekiwane rezultaty i pozycjonuje nas jako gracza w dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań analitycznych dla największych podmiotów na rynku. Realizacja projektów dla liderów branży finansowej, takich jak Morgan Stanley, wymaga od nas najwyższych standardów w zakresie innowacyjności, bezpieczeństwa i niezawodności” – powiedział Wieczyński.
Jednocześnie stanowi to kluczową walidację technologii spółki oraz wyznacza nowe kierunki jej rozwoju. Klienci, benchmarki, patenty i wzmianki w Gartner Hype Cycle dodatkowo potwierdzają, że na dynamicznie rosnącym rynku DataWalk posiada wiodącą platformę łączącą grafy i sztuczną inteligencję, oferującą – jak ocenił prezes – przełomowe możliwości analityczne.
„Na fali tych osiągnięć jesteśmy przekonani, że nasza strategia przyniesie oczekiwane rezultaty. Rok 2024, choć przychodowo poniżej naszych pierwotnych założeń, będzie kluczowym etapem w budowaniu fundamentów pod przyszłe sukcesy. W nowym segmencie cenowym coraz częściej wyceniamy projekty na poziomie kilku milionów dolarów rocznie. Naszym celem jest finalizacja sprzedaży licencji enterprise o wartości 6 milionów USD rocznie, co stanie się kolejnym kamieniem milowym na naszej drodze rozwoju” – podsumował Wieczyński.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews