LPP odnotowało 579 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. roku obrotowego 2024/2025 (sierpień-październik) wobec 576 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 731 mln zł wobec 802 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 157 mln zł wobec 1 159 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 212 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 4 350 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 1 299 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1 124 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 14 523 mln zł w porównaniu z 12 565 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2 970 mln zł wobec 2 653 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„Za nami bardzo wymagający, ale też udany kwartał, który dla marek LPP przyniósł oczekiwane ożywienie wśród klientów. Wypracowane w tym okresie wyniki to także dowód na to, że nasze założenia co do budowania przewagi konkurencyjnej w oparciu o silną i dostępną dla klienta sieć stacjonarną są jak najbardziej zasadne. Ważnym uzupełnieniem tej strategii jest e-commerce, który w ostatnich miesiącach przyniósł nam pozytywne zaskoczenie w postaci bardzo wysokich, ponad 35% wzrostów. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że już wszystkie nasze marki są dostępne w aplikacjach mobilnych, które w gruncie rzeczy zdominowały kanał online. Widzimy, że klient docenia nasz unikalny model biznesowy, a nasze marki spełniają jego oczekiwania zarówno w przypadku kolekcji, jak i doświadczeń zakupowych. Wszystko to skłania nas do przyspieszenia dotychczasowego tempa już i tak ambitnych planów rozwojowych” – powiedział wiceprezes Marcin Bójko, cytowany w komunikacie.
„Początek drugiego półrocza 2024 r. w LPP upłynął pod znakiem pozytywnych nastrojów konsumenckich, które znajdują odzwierciedlenie w dwucyfrowych dynamikach sprzedaży zarówno w kanale tradycyjnym (+19,4% r/r), jak i online (+35,7% r/r). Widoczne ożywienie to zasługa trafionych kolekcji oraz konsekwencja dynamicznej w ostatnich kwartałach rozbudowy sieci sprzedaży, zwłaszcza marki Sinsay, co przynosi oczekiwane efekty. Coraz większym wsparciem w generowaniu przychodów jest sprzedaż internetowa, która w trzecim kwartale br. stanowiła ponad 26% całości sprzedaży. Spółce udało się wypracować marżę brutto na poziomie 54,8% oraz stabilny zysk netto, który wyniósł 577 mln zł. Z kolei od początku roku Grupa osiągnęła ponad 21% wzrostu r/r skorygowanego zysku operacyjnego i blisko 3 mld zł zysku EBITDA” – czytamy również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. r.obr. 2024/2025 wyniósł 1 309 mln zł wobec 1 245 mln zł zysku rok wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews