Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 2,8% r/r w listopadzie br., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 6,7%, ale średnia wartość koszyka spadła o 3,3% r/r do 190,2 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
„Patrząc w ujęciu rocznym, polski e-commerce urósł o 2,8%. Polscy sprzedawcy zanotowali więcej transakcji, niż przed rokiem, choć średnia wartość koszyka była niższa 3,3%. Wynika to z faktu, że Cyber Monday wypadł dopiero w grudniu, a to na ten właśnie dzień przypadają zwykle największe zamówienia z kategorii elektronika, cechujące się wyższą wartością koszyka. Dla porównania ubiegłoroczny Cyber Monday wypadł 27 listopada, dlatego był ujęty jeszcze w listopadowych statystykach. Jeśli natomiast chodzi o same kategorie, to w listopadzie, tak jak przed miesiącem, największe wzrosty r/r wykazały 'zdrowie i uroda’ oraz 'supermarket'” – skomentował Head of Strategy w BaseLinker Łukasz Juśkiewicz, cytowany w komunikacie.
Sprzedaż krajowa wzrosła o 2,2% r/r, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 5,3%, a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 18% (delikatnie więcej niż w październiku i przed rokiem), podano w materiale.
„W relacji do października 2024 r. listopadowy odczyt BaseLinker Index wyróżnia się spadkiem sprzedaży o 1,2%. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 4,8%, przy spadku średniej wartości zamówienia o 5,7%” – czytamy w komunikacie.
W listopadzie br. wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 154 pkt (wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt wynosił 156 pkt, a rok temu 150 pkt, podano także.
BaseLinker Index to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Dane uwzględniają zarówno firmy sprzedające w Polsce, jak i prowadzące sprzedaż cross-border.
Źródło: ISBnews