Udział w świątecznych zakupach deklaruje 91% ankietowanych, odwiedzających zarówno sklepy stacjonarne jak i internet, a na świąteczne prezenty 40,9% badanych wyda 500-1000 zł, wynika z badania Neinver. Najwięcej osób decyduje się na zakupy tylko w outletach i galeriach handlowych (45,2%), najmniej w internecie (11%), zaś 43,7% klientów łączy wszystkie kanały sprzedaży, podano.
Według badania, podejmując decyzję o wyborze prezentu, klienci zwracają uwagę przede wszystkim na jakość (42%) i cenę (41,3%), a ze świątecznych promocji korzysta 94,6% osób.
„Tak duże zainteresowanie świątecznymi zakupami, to świetna wiadomość dla handlu, który do tej grudniowej kumulacji przygotowuje się od wielu tygodni. Cieszy nas, że poszczególne kanały sprzedaży tak dobrze się uzupełniają, a zakupy outletowe utrzymują swoją silną pozycję w katalogu miejsc, gdzie warto kupować. Zadbaliśmy o świąteczną atmosferę i komfort zakupów, a decyzje podejmują klienci” – powiedziała marketing manager Neinver w Polsce Natalia Wiśniewska, cytowana w komunikacie.
Wysokość świątecznych wydatków na prezenty najczęściej oscyluje między 500-1000 zł łącznie (40,9 %). 33,5% osób wydaje jeszcze mniej – od 200 do 500 zł. Nie brakuje jednak klientów, którzy wydają więcej – 15,2% przeznacza od 1000 do 2000 zł, natomiast 4,6% wydaje powyżej 2000 zł, a 5,8% klientów nie myśli o limitach, podano w materiale.
Świąteczne prezenty 57% ankietowanych kupuje na początku grudnia, 24% rozpoczyna je w listopadzie, a 12% robi je w ostatniej chwili. W zdecydowanej mniejszości (6%) są ci, którzy po prezenty wybierają się już wiele miesięcy wcześniej.
Z badania wynika też, że 56,9% klientów kupuje prezenty tylko dla najbliższej rodziny, 36,8% obdarowuje zarówno rodzinę jak i przyjaciół, a 6,3% badanych nie kupuje, bo ogranicza wydatki.
Świątecznych zakupów nie planuje w ogóle 3,7% ankietowanych, najczęściej tłumacząc swoją decyzję ograniczaniem wydatków (44,3%) i wyjazdami z dala od rodziny i przyjaciół (33,3%), podano
Najczęściej wybieranymi prezentami są ubrania (19,8%), kosmetyki (15,7%) i dodatki, jak biżuteria i akcesoria (14,5%). Powodzeniem cieszą się również zabawki (12,6%) i słodycze (12,2%), wskazano także.
Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiet internetowych wśród mieszkańców Warszawy, Krakowa, Poznania i Gliwic, obejmując zasięgiem również okolice do 35 km wokół tych miejscowości.
Neinver to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Operator centrów outlet zarządza w Polsce siecią pięciu outletów Factory: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.
Źródło: ISBnews