Grupa Empik zamknęła IV kw. 2024 r. wzrostami we wszystkich kanałach sprzedaży, a liczba zamówień na Empik.com wzrosła o niemal 20%, zaś w samym grudniu o blisko 30% r/r, podała spółka. Na mapie Polski pojawiło się 7 nowych sklepów. Wzrost sprzedaży w ramach Empik Marketplace wyniósł 80% r/r w grudniu 2024 r.
W grudniu Empik.com odwiedziło niemal 11 mln realnych użytkowników, co oznaczało wzrost o ponad 15% r/r i umocniło pozycję Empiku w TOP4 polskiego e-commerce (Gemius/Mediapanel XII 2024). Istotną rolę odegrała tu aplikacja Empik, która przyciągnęła o ponad 40% więcej użytkowników w grudniu (MoM) i ugruntowała swoje miejsce w czołówce najlepszych aplikacji zakupowych w Polsce, podkreślono. Pod koniec roku Grupa Empik zawarła też umowy finansowe łącznie na 350 mln zł na dalszą realizację strategii korporacyjnej.
„Chociaż 2024 r. upłynął pod znakiem wielu wyzwań na rynku, za nami kolejny rok dwucyfrowych wzrostów, a w szczególności mocny sprzedażowo czwarty kwartał. Zwieńczeniem tego roku były zawarte umowy finansowe. Bardzo nas cieszy, że renomowane instytucje bankowe darzą nas zaufaniem i, tak jak my, wierzą w sukces obranej przez nas strategii, potencjał rozwoju i siłę całego ekosystemu Grupy. Co istotne, z uwagi na dotychczasowy dobry standing finansowy i ujemny tzw. dług netto, po nowym finansowaniu Empik utrzyma bardzo umiarkowany poziom zadłużenia, zyskując nowe możliwości” – powiedział dyrektor finansowy, członek zarządu Grupy Empik Piotr Świątek, cytowany w komunikacie.
Siłą napędową rozwoju platformy Empik.com pozostaje Empik Marketplace, którego udział w GMV Grupy stale rośnie. Dziś marketplace odpowiada już za niemal 50% całej sprzedaży online. Tylko w IV kw. sprzedawcy zewnętrzni zrealizowali ponad 2 mln zamówień. Pozwoliło to zamknąć grudzień z blisko 80-proc. wzrostem sprzedaży w modelu marketplace r/r, podano też w materiale.
„Salony pozostają nieodłącznym elementem omnikanałowego ekosystemu Empiku – również w sezonie świątecznym to najchętniej wybierana metoda dostawy zamówień z Empik.com. Koniec roku należał także do intensywnych w obszarze ekspansji – w czwartym kwartale sieć powiększyła się o 7 nowych lokalizacji. Spośród nich na szczególną uwagę zasługuje flagowy Empik Marszałkowska w dawnym pawilonie Cepelii, do którego warszawiacy masowo ruszyli na świąteczne zakupy” – czytamy dalej.
Grupa Empik wskazała, że zawarła nowe umowy finansowe na łączną kwotę 350 mln zł. Suma finansowania obejmuje kredyt długoterminowy oraz kredyt rewolwingowy w wysokości odpowiednio 230 mln oraz 120 mln, a pozyskane środki zostaną przeznaczone na finansowanie ogólnych celów korporacyjnych.
„W szczególności pozwolą dalej umacniać pozycję wiodącego, polskiego multikategoryjnego gracza, lidera sprzedaży omnikanałowej i jednej z czołowych marek konsumenckich. Wśród strategicznych priorytetów można wyróżnić dalszy rozwój unikatowego ekosystemu Empiku – platformy e-commerce, z naciskiem na Empik Marketplace, i sieci stacjonarnej, która według planów ekspansji w 2025 roku zbliży się do 400 lokalizacji, a także dalszą rozbudowę oferty w ramach ponad 20 kategorii produktowych dostępnych w salonach i na Empik.com. To wszystko napędzane innowacją i inwestycjami w technologię” – czytamy także w materiale.
Empik to wiodący wielokanałowy retailer i czołowa platforma e-commerce w Polsce.
Źródło: ISBnews