XTPL spodziewa jeszcze co najmniej jednego wdrożenia przemysłowego modułów UPD (głowic drukujących) w tym roku, poinformował prezes Filip Granek. Ocenia, że spółka jest dobrze przygotowana do osiągnięcia strategicznego celu 100 mln zł przychodów w 2026 roku.
„O ile mamy już pierwszy sukces pierwszego wdrożenia przemysłowego […] to, czego spodziewamy się jeszcze, to co najmniej jednego wdrożenia przemysłowego w tym roku oraz tego, że ilość projektów na etapie 4, czyli przedwdrożeniowym, też będzie zasilana projektami, które dzisiaj są na troszeczkę wcześniejszym etapie” – powiedział Granek podczas wideokonferencji.
„Widzimy tam też dobrą trakcję, dobrą dynamikę współpracy z klientami, także te projekty będą się przesuwały z etapu 2 do 3 do 4 i z czasem do 5, a jednocześnie nasz proces […] pozyskiwania nowych partnerów będzie generował nowe projekty na etapie 0,1,2” – dodał prezes.
Na początku roku XTPL podał, że otrzymał zamówienie na pierwszą partię modułów UPD, które trafią na przemysłową linię produkcyjną klienta końcowego – wiodącego producenta wyświetlaczy z Chin notowanego na Shenzhen Stock Exchange o rocznych przychodach rzędu kilkudziesięciu mld USD. Moduły zostaną wykorzystane do napraw defektów w nowoczesnych wyświetlaczach FPD (ang. Flat Panel Display) o ultrawysokiej rozdzielczości.
Obecnie spółka ma trzy projekty modułów UPD na najbardziej zaawansowanym przedwdrożeniowym etapie: projekt w Korei z firmą HB Technology, która dostarcza swoje rozwiązania w 80% do firm z grupy Samsung, ponadto kolejne projekty w Chinach, USA i na Tajwanie.
„Wydaje mi się, że projekt koreański może być jednym z tych najgorętszych i dać nam również w tym roku kolejne wdrożenie przemysłowe” – powiedział Granek.
Prezes dodał, że firma oczekuje znacznie większej sprzedaży systemów DPS niż rok wcześniej. Z kolei nie wyklucza pierwszych zamówień dla nowej gamy systemów DPS+ w tym roku, ale kontrybucja tej linii do wyników finansowych ma rozpocząć się od 2026.
W prezentacji zarząd XTPL podał, że spółka jest dobrze przygotowana do skalowania sprzedaży celem osiągnięcia 100 mln zł przychodów komercyjnych w 2026 roku.
„Mamy precyzyjny plan osiągnięcia celu strategicznego na co składa się szacowany udział linii biznesowych: 45-55% celu mają stanowić moduły UPD do wdrożeń przemysłowych, 35-45% komercjalizacja systemów DPS i DPS+, pozostałą część materiały jak HPM i nanotusze. Kolejnym celem jest min. 20% rentowność EBITDA” – powiedział wiceprezes ds. finansowych Jacek Olszański.
XTPL spodziewa się ponadto pozyskać kolejnych kilku nowych dystrybutorów wobec dotychczas 13 partnerów i zamierza rozpocząć współpracę outsourcingową dla produktów DPS. Zarząd spółki stwierdził, że outsourcing produkcji będzie szansą na intensywny wzrost z uniknięciem ograniczeń związanych z własnymi mocami produkcyjnymi XTPL.
Jednocześnie w kwestii biura w Bostonie, zarząd XTPL, poinformował, że osiągnęło ono break even w 2024 roku, dzięki sprzedaży 5 urządzeń DPS w USA i Kanadzie.
„Jesteśmy optymistycznie nastawieni do rozwoju naszego amerykańskiego biura w tym i kolejnych latach” – stwierdził prezes.
XTPL rozwija i komercjalizuje na światowym rynku addytywną technologię umożliwiającą ultraprecyzyjne drukowanie nanomateriałów. Technologia ta ułatwi m.in. produkcję wyświetlaczy nowej generacji, inteligentnego szkła z zaawansowanymi funkcjonalnościami, innowacyjnych zabezpieczeń antypodróbkowych czy paneli fotowoltaicznych o zwiększonej wydajności. Obecnie XTPL komercjalizuje swoją technologię w dwóch pierwszych polach aplikacyjnych: wyświetlaczy oraz smart glass. Akcje spółki zadebiutowały na rynku głównym GPW w lutym 2019 r.
Źródło: ISBnews