Polregio przewiozło niemal 100,9 mln pasażerów w ubiegłym roku, tj. o 3,6 mln osób więcej (+3,7%) niż rok wcześniej, podał przewoźnik. Ostatni raz tak wysoki wynik spółka osiągnęła ponad 10 lat temu.
„Ubiegłoroczne dane przewozowe są najlepszym wynikiem Polregio od kilkunastu lat. W 2024 r. każdego dnia naszymi pociągami podróżowało średnio ponad 275 tys. pasażerów. Jestem przekonany, że gdybyśmy dysponowali nowszym i nowocześniejszym taborem, ten wynik byłby jeszcze lepszy. Wymiana i modernizacja pojazdów to nasz priorytet. Kolejnym jest odbudowa zaufania i dobrych relacji z pasażerami oraz samorządami województw” – powiedział prezes Krzysztof Pietrzykowski, cytowany w komunikacie.
Najlepszy wynik przewozowy w 2024 r. Polregio odnotowało w październiku. Pociągi przewoźnika wybrało wtedy 9,2 mln osób. To średnio niemal 300 tys. pasażerów przewiezionych każdego dnia miesiąca.
Najwięcej podróżnych korzystało z usług spółki w województwach: pomorskim, wielkopolskim i małopolskim. Ostatnie z tych województw odnotowało również największy skok rok do roku – pociągami Polregio w 2024 r. podróżowało tam o ponad 20% osób więcej, wymieniono także.
„Polregio może pochwalić się nie tylko dobrymi wynikami przewozowymi. W 2024 r. spółka odnotowała kolejny wzrost w liczbie biletów zakupionych online. Z tego kanału sprzedaży korzysta już 40% pasażerów spółki – to o 5% więcej niż rok wcześniej” – czytamy dalej.
Polregio przypomina, że pozostaje wiodącym – a w niektórych regionach kraju także jedynym – pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Spółka odgrywa bardzo ważną rolę w walce z wykluczeniem komunikacyjnym. Pociągi tego przewoźnika docierają zarówno do dużych miast, jak i wielu mniejszych miejscowości. Od grudnia 2024 r. pojazdy Polregio zatrzymują się na kilkudziesięciu dodatkowych stacjach i przystankach kolejowych.
Spółka przygotowuje się także na wyzwania związane z IV pakietem kolejowym i otwarciem rynku przewozów pasażerskich. W ubiegłym roku Polregio wygrało pierwszy w pełni konkurencyjny przetarg na obsługę połączeń w województwie podlaskim na lata 2026-2030.
„Rozwój Polregio wymaga nie tylko naprawy oraz rozliczenia licznych błędów i zaniedbań z poprzednich lat, co już się dzieje, ale także zaszczepienia w spółce ducha XXI wieku. Intensywnie pracujemy nad nową strategią, aktualizujemy nasz model biznesowy. Chcemy przygotować spółkę na stojące przed nią wyzwania” – podsumował prezes.
Polregio to największy pasażerski przewoźnik w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 2 tys. pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu.
Źródło: ISBnews