PepsiCo wprowadziła na polski rynek aplikację PepHub dedykowaną klientom z branży HoReCa/AFH (Hotele, Restauracje, Catering/Away From Home), podała spółka. Obecnie projekt jest w fazie wdrożeniowej, która polega głównie na budowaniu bazy klientów i potrwa do marca 2025 roku, zaś celem jest, aby do 2027 roku każdy klient miał dostęp do platformy, a 80% z nich realizowało zamówienia wyłącznie online.
„Wprowadzenie PepHub to ważny krok w kierunku nowoczesnej i bardziej efektywnej współpracy z klientami z branży HoReCa/AFH. Naszym celem jest, aby do 2027 roku każdy klient miał dostęp do platformy, a 80% z nich realizowało zamówienia wyłącznie online. Już teraz widzimy, że aplikacja odpowiada na potrzeby naszych partnerów i przynosi oczekiwane rezultaty. W ciągu pierwszych ośmiu tygodni działania platformy, zarejestrowało się na niej 50% naszych klientów, a 42% złożyło zamówienia. Najbardziej aktywni użytkownicy dokonali nawet 14 zamówień w tym okresie” – powiedziała digital transformation program manager, liderka projektu PepHub w Polsce Magdalena Połowniak, cytowana w komunikacie.
PepHub to platforma cyfrowa, zaprojektowana z myślą o kompleksowej obsłudze klienta B2B. Jej struktura opiera się na czterech filarach: centrum zamówień, centrum serwisowe, centrum zarządzania finansami i centrum wymiany informacji, podano.
„Wdrożenie aplikacji PepHub przynosi korzyści także dla naszych przedstawicieli handlowych. Platforma pozwala im zaoszczędzić czas, który mogą przeznaczyć na rozwój biznesu, budowanie relacji i pozyskiwanie nowych klientów. Planujemy również szkolenia, które pomogą im jeszcze lepiej realizować te zadania” – zapowiedział head of digital transformation w PepsiCo Kamil Chudziński.
Za stworzeniem PepHub stoi globalny i lokalny zespół ekspertów. Platforma jest efektem współpracy ponad 100 osób, które połączyły siły, aby zaprojektować narzędzie, odpowiadające na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku. Dodatkowo, platforma wpisuje się w globalne narzędzie PepsiConnect, będąc jednocześnie pierwszym wdrożeniem w sektorze AFH (Away from Home) na świecie. Platforma działa w 14 krajach i obsługuje ponad 240 tys. zarejestrowanych sklepów, przekazano.
„Uruchomienie platformy wpisuje się w jeden ze strategicznych obszarów rozwoju PepsiCo, którym jest digitalizacja. Obejmuje ona cztery kluczowe kierunki: rezygnacja z transakcji gotówkowych (cashless), zminimalizowanie użycia papieru w codziennych działaniach organizacji (paperless), samodzielne zarządzanie zamówieniami przez klienta oraz automatyzacja (self service&field automation) i cyfrowe środowisko pracy dla klientów (customer digital workplace). To właśnie na ostatnim z wymienionych kierunków PepsiCo koncentruje swoje działania, wprowadzając na rynek platformę PepHub” – zakończono.
PepsiCo obecne jest w ponad 200 krajach, a łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2024 r. blisko 92 mld USD.
Źródło: ISBnews