AmRest odnotował 10,5 mln euro skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2024 r. wobec 4,8 mln euro straty rok wcześniej, podała spółka.
„Zysk wygenerowany w ciągu roku wyniósł 13,5 mln euro, w porównaniu do 50,9 mln euro w 2023 roku. Pomimo poprawy wyników operacyjnych, spadek zysku wynikał z czterech głównych czynników: zaksięgowania wyższych odpisów aktualizujących wartość firmy związanej z Sushi Shop, przypadku zaniechania działalności w 2023 r., wzrostu kosztów finansowych z powodu wyższych stóp procentowych oraz wyższej efektywnej stopy podatkowej. W ostatnim kwartale roku zysk za ten okres wyniósł 10,5 mln euro w porównaniu do -4,8 mln euro straty w IV kw. 2023” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
AmRest odnotował 8,5 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 44,9 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka. Skonsolidowany zysk netto ogółem wyniósł odpowiednio: 13,5 mln euro wobec 50,9 mln euro zysku rok wcześniej.
„Wygenerowana przez AmRest EBITDA wyniosła 430,4 mln euro, co oznacza wzrost o 13,5% w porównaniu do 2023 roku. Liczba ta stanowi również historyczny rekord i oznacza, że marża EBITDA wzrosła o 1,2 pkt proc. do 16,8%. Z perspektywy IV kwartału EBITDA osiągnęła 111,1 mln euro, po wzroście o 15,5% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r., co oznacza wzrost o 1,4 pkt proc. pod względem marży EBITDA, która wyniosła 16,7%” – czytamy dalej.
Zysk operacyjny wyniósł 118,2 mln euro wobec 103,5 mln euro zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 430,4 mln euro wobec 379,2 mln euro zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 556,3 mln euro w 2024 r. wobec 2 431,6 mln euro rok wcześniej.
„Grupa AmRest, wiodący europejski operator restauracji wielomarkowych, kontynuowała trend wzrostowy w 2024 roku, osiągając nowe historyczne rekordy przychodów w wysokości 2 556,3 mln euro, co stanowi wzrost o 5,1% w porównaniu do 2023 roku. Ponadto w IV kwartale 2024 r. przychody wyniosły 665,3 mln euro, co stanowi wzrost o 5,8% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r. Ten wynik sprzedaży również stanowi kwartalny rekord dla AmRest i pokazuje przyspieszenie tempa wzrostu w porównaniu do poprzednich kwartałów, napędzane znacznym wzrostem liczby transakcji o 4,9%” – napisano też w materiale.
„Przedstawione rekordowe dane dotyczące przychodów i EBITDA potwierdzają skuteczność strategii pozycjonowania Grupy w kierunku zrównoważonego i rentownego wzrostu. Byliśmy w stanie osiągnąć te wyniki dzięki optymalizacji procesów, przyjęciu wydajności opartej na technologii i ponownemu przemyśleniu modeli pracy, co ostatecznie przełożyło się na poprawę jakości obsługi klienta, przy pomocy naszych pełnych pasji pracowników” – skomentował CEO Luis Comas, cytowany w komunikacie.
AmRest zakończył rok 2024 z portfelem 2 099 restauracji po otwarciu 109 jednostek, przekazaniu YUM 121 restauracji Pizza Hut we Francji (120 sub-franczyzobiorców) i zamknięciu łącznie 52, w tym 6 jednostek sub-franczyzowych przed transakcją. W ub.r. 251 restauracji zostało przebudowanych.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews