Sfinks Polska szacuje spadek przychodów w restauracjach w weekend 14-15.03.2020 r. na ok. 90% w stosunku do poprzedniego weekendu, podała spółka.
„Spółka prowadzi nadal sprzedaż posiłków na wynos oraz w kanale
delivery (z dowozem) z wyłączeniem części restauracji mieszczących się w
centrach handlowych objętych zakazem prowadzenia w nich ww.
działalności, zgodnie z interpretacjami rozporządzenia Ministra Zdrowia
przez te centra. Emitent wskazuje jednocześnie, że sprzedaż posiłków w
ww. kanałach mimo, iż dynamicznie rosła w ujęciu r/r to ze względu na
niską bazę odniesienia dotychczas miała niewielki udział w przychodach
ze sprzedaży ogółem, a w dniach 14-15.03.2020 r. nie odnotowała
znaczącego wzrostu” – czytamy w komunikacie.
Na chwilę sporządzenia niniejszego raportu odnotowany przez emitenta
procentowy spadek przychodów w restauracjach sieci grupy Sfinks Polska
za okres 14-15.03.2020 r. wyniósł ok. 90% w stosunku do poprzedniego
weekendu, podano także.
„W przypadku braku istotnego wzrostu zainteresowania kanałami sprzedaży na wynos i w delivery, a w efekcie utrzymania się istotnego spadku sprzedaży gastronomicznej będzie to miało bardzo istotny wpływ na wyniki finansowe i sytuację płynnościową/gospodarczą emitenta” – czytamy dalej.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews