AmRest zawiesił założenia dotyczące rozwoju spółki w roku 2020, o których informowano w ramach publikacji wyników za rok 2019, podała spółka.
Na początku marca AmRest poinformował, że planuje 320 otwarć brutto w 2020 roku i wydatki inwestycyjne na poziomie 210 mln euro no budowę nowych placówek i renowacje. W 2019 roku firma otworzyła 264 nowe restauracje i posiada ich obecnie 2 339.
„Negatywny wpływ tymczasowych zamknięć restauracji na tegoroczne wyniki sprzedaży będzie znaczący. Niemniej jednak, pozycja finansowa AmRest jest stabilna, a stan środków pieniężnych w wysokości 134 mln euro pozwala zakładać, że spółka będzie w stanie wyeliminować wszelkie zakłócenia w działalności. Utrzymywana jest też ścisła komunikacja z bankami finansującymi” – czytamy w komunikacie.
AmRest ustanowił globalne i krajowe komitety ds. kryzysu związanego z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, których zadaniem jest ochrona klientów i pracowników, zabezpieczenie funkcjonowania restauracji, utrzymanie przepływów pieniężnych i zapewnienie lepszych wyników, a także korzystanie z programów pomocy rządowej, mające na celu zmniejszenie skutków gospodarczych epidemii COVID-19 na różnych rynkach, wskazano również.
„Dzięki geograficznej dywersyfikacji naszej działalności, którą zapewnia nam obecności w 26 krajach, na dzień 30 marca w ramach Grupy działa 1 019 restauracji własnych i franczyzowych (44% całego biznesu). Większość z nich oferuje usługi z dostawą, łagodząc tym samym negatywny wpływ epidemii na naszą działalność gastronomiczną. Cieszymy się z poprawy sytuacji w Chinach, gdzie obecnie wszystkie nasze restauracje wznowiły działalność (za wyjątkiem jednej), a wskaźnik SSS wzrósł ponad czterokrotnie od telekonferencji inwestorskiej podsumowującej wyniki za rok 2019” – podsumowano.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w m.in. Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,96 mld zł w 2019 r.
Źródło: ISBnews