Nazwa.pl odnotowała 45-proc. wzrost ruchu do obsługiwanych przez nią serwisów internetowych w marcu, podała spółka. Firma zapewnia, że jej serwery poradzą sobie nawet z dwukrotnie większym obciążeniem.
„Odnotowaliśmy w momencie ogłoszenia pandemii gwałtowny wzrost ruchu do kilkuset tysięcy serwisów WWW utrzymywanych przez nazwa.pl. Wzrost tego ruchu przełożył się na dużo większe obciążenie naszej sieci i serwerów. Dla naszego hostingu realizowanego w technologii chmury nie ma to jednak większego znaczenia. Włączyliśmy do chmury kolejne serwery, które bez problemu poradziły sobie ze zwiększającym się obciążeniem. Cieszymy się, że strony WWW naszych klientów zyskały na popularności i mogą oni być spokojni, że tak zaawansowana technologia, jaką posiadamy bez problemu poradzi sobie nawet z dwukrotnie większym obciążeniem” – powiedział prezes nazwa.pl Krzysztof Cebrat, cytowany w komunikacie.
Zapewnienie działania usług hostingu na najwyższym poziomie, przy tak dużym wzroście zainteresowania, w przypadku nazwa.pl było możliwe jedynie dzięki zastosowaniu technologii chmury obliczeniowej. W przeciwieństwie do tradycyjnego hostingu, gdzie każda strona obsługiwana jest przez pojedynczy serwer, którego zasoby mogą się szybko wyczerpać, w przypadku cloud hostingu oferowanego przez nazwa.pl każda strona obsługiwana jest jednocześnie przez setki serwerów, które mogą przejmować pomiędzy sobą obsługę dowolnej strony WWW w czasie ułamka części sekundy, wyjaśniono.
„Kolejny nadchodzący kryzys, zapewne w wielu branżach, zweryfikuje, które firmy działają na solidnych podstawach, a które nie wytrzymają presji ciężkich czasów. Dostawcy hostingu, czy też łącz, którzy wcześniej zainwestowali w odpowiednią infrastrukturę, obecnie nie muszą się martwić zwiększonym jej wykorzystaniem, a w dodatku mogą zaoferować klientom nowe usługi, których mniej przezorne firmy nie będą w stanie z oczywistych względów zrealizować” – czytamy dalej.
Nazwa.pl to największy w Polsce rejestrator domen i dostawca usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które przyspieszają i ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług firmy skorzystało ponad 1 000 000 klientów, rejestrując ponad 4 000 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych.
Źródło: ISBnews
Nazwa – to dobry hosting, ale niezbyt tani. Istnieje wiele innych hostingów, które są tańsze i tej samej jakości.