Zawieszenie wielu inwestycji, zmniejszenie kosztów utrzymania floty, optymalizacja warunków leasingów, zmniejszenie gwarantowanych godzin pracy – takie rozwiązania, które pozwolą przewoźnikowi przejść przez kryzys bez zwolnień, zostały przedstawione pracownikom podczas spotkania z kierownictwem PLL LOT, które odbyło się w tym tygodniu, podał przewoźnik.
„COVID-19 uziemił samoloty na wiele miesięcy i spowodował największy kryzys w historii lotnictwa cywilnego. By go przetrwać wdrażamy nadzwyczajne rozwiązania. Dlatego zaprosiliśmy pracowników na specjalne spotkanie online, by przedstawić im naszą strategię dla spółki. Zależy nam, by ją poznali, bo jeśli wesprą nas w jej wdrażaniu, to możemy być jedną z niewielu linii lotniczych, które obędą się bez zwolnień” – powiedział rzecznik PLL LOT Michał Czernicki, cytowany w komunikacie.
Ponad 1 300 pracowników LOT spotkało się z przedstawicielami zarządu, by poznać plany spółki na kolejne miesiące. Po raz pierwszy zorganizowano tak duże wewnętrzne spotkanie przy użyciu aplikacji do wideokonferencji. Dzięki niemu personel latający i pracownicy naziemni mogli bezpośrednio dowiedzieć się o planach przewoźnika i zadać dodatkowe pytania, zaznaczono.
„Na spotkaniu uzyskałem odpowiedzi na wiele naszych pytań, poznałem perspektywy rozwoju sytuacji. Teraz wiem czego można się spodziewać. To dobry sposób na komunikację w czasach takiego kryzysu” – powiedział członek personelu pokładowego PLL LOT Kacper Stępiński, cytowany w komunikacie.
Wdrażana przez PLL LOT strategia obejmuje między innymi rezygnację lub wstrzymanie inwestycji, które nie są niezbędne do funkcjonowania spółki, ograniczenie kosztów pośrednich i administracyjnych poprzez redukcję cen lub zakresu nabywanych usług oraz optymalizacje kosztów leasing samolotów, stanowiących największe obciążenie dla spółki, podkreślono.
Większość linii lotniczych w Europie znalazła się w podobnej sytuacji, jak LOT. Według niektórych prognoz, wznowienie normalnego ruch lotniczego może nie nastąpić jeszcze przez rok. Dlatego przez kontynent przechodzi fala zwolnień personelu latającego, dla którego nie ma pracy.
„Polski przewoźnik na czas przestoju jest gotów zapewnić swoim pracownikom świadczenia niższe niż ich dotychczasowe wynagrodzenia, ale wciąż atrakcyjne, jak na polskie warunki. Ponadto powiązane z automatycznym wzrostem poborów, gdy tylko samoloty zaczną więcej latać” – czytamy także w materiale.
W 2019 roku LOT przewiózł ponad 10 mln pasażerów. LOT zapewnia podróż w ramach 120 połączeń na świecie.
Źródło: ISBnews
no i dobrze przynajmniej probuja uniknac zwolnien