W czerwcowy długi weekend liczba transakcji powiązanych z noclegami i wynajmem apartamentów zrealizowana przez klientów Santanader Bank Polska wzrosła niemal o 100% tydzień do tygodnia, podał bank. Widoczny był także skokowy wzrost wolumenu transakcji kartami na stacjach benzynowych.
Polacy wyszli z domu, o czym mogą świadczyć dane z transakcji kartami płatniczymi klientów Santander Bank Polska na stacjach paliwowych, w branży gastronomicznej i hotelarskiej oraz rekreacji. Jak wskazuje analiza transakcji blisko 20% więcej wydaliśmy na jedzenie na mieście w porównaniu do tego samego okresu z zeszłego roku, podano.
„Patrząc na czas w okolicach Bożego Ciała [środa – niedziela] i 10 dni przed Bożym Ciałem poziom wyjazdów (mierzony na podstawie zwyczajowych miejsc płatności) można określić jako analogiczny względem ubiegłego roku. To pokazuje, że w długi weekend wróciliśmy do relatywnej 'normalności’ sprzed pandemii” – powiedział data scientist w Santander Bank Polska Przemysław Chojecki, cytowany w komunikacie.
Wydatki kartami klientów banku w branży oferującej noclegi i apartamenty wzrosły o blisko 100% tydzień do tygodnia i były wyższe pod względem wartości niż w tym samym okresie 2019 r.
„Mimo że wartość transakcji klientów banku w branży spożywczej utrzymuje się na wysokim poziomie (ponad 50% więcej w ujęciu 3 tygodniowym rok do roku), co może wskazywać, że nadal dużo gotują w domu, to w długi weekend płacili za jedzenie na mieście tyle, co przed COVID-19, a nawet więcej niż w okolicach Bożego Ciała w 2019 r.” – czytamy w komunikacie.
Klienci Santander Bank Polska blisko 2-krotnie więcej płacili za rekreację (kino, fitness) niż w tygodniu poprzedzającym długi weekend. Bardziej ochoczo też podróżowali, co potwierdzają transakcje płatnicze na stacjach paliwowych, które zbliżyły się do poziomów z poprzedniego roku, mimo obecnie niższych cen paliwa, zaznaczono.
„W długi weekend klienci częściej niż przed rokiem w tym okresie korzystali z aplikacji Santander mobile. Z pewnością ma na to wpływ ogólna tendencja do przenoszenia się do bankowości mobilnej, ponieważ wzrosty obserwujemy zarówno wśród nowych klientów, jak i wśród klientów korzystających dotychczas z bankowości internetowej” – dodał data scientist w Santander Bank Polska Tomasz Batko, cytowany w komunikacie.
Santander Bank Polska (d. Bank Zachodni WBK) należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Głównym akcjonariuszem Santander Bank Polska jest hiszpański Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring. Aktywa razem banku wyniosły 209,48 mld zł na koniec 2019 r.
Źródło: ISBnews