Cisco zakłada, że jeśli świat powróci do normy po pandemii koronawirusa, to oddział koncernu w Krakowie powinien nadal rozwijać się przynajmniej w tempie z lat ubiegłych, poinformował ISBtech dyrektor zarządzający Cisco w Polsce Przemysław Kania.
„Mamy dość stabilne tempo wzrostu od początku działalności w Krakowie. W modelu biznesowym firmy Cisco nie ma konkretnych planów zwiększania zatrudnienia w danej lokalizacji – takie plany robi się globalnie. Jednak ze względu na to, że Kraków jest uważany za przykład sukcesu i źródło najlepszych praktyk w firmie Cisco, zawsze byliśmy dla zespołów globalnych atrakcyjnym miejscem do lokowania nowych pracowników. Jeśli świat powróci do normy i nie zobaczymy dużego wpływu koronawirusa na gospodarkę, to spodziewam się rozwoju oddziału w Krakowie przynajmniej w tempie z lat ubiegłych” – powiedział ISBtech Kania.
Przypomniał, że centrum w Krakowie jest główną lokalizacją do obsługi klientów z regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).
„Warto wspomnieć, że model biznesowy firmy Cisco, z którego jesteśmy bardzo dumni, jest oparty na współpracy partnerskiej. W Europie Cisco prowadzi sprzedaż bezpośrednią w bardzo ograniczonym stopniu, najczęściej świadczymy nasze usługi przez partnerów. Tak wygląda sytuacja w Polsce i w regionie EMEA. Cisco uzupełnia też usługi partnerów własną wiedzą ekspercką w przypadku klientów z sieciami krytycznymi, sieciami o dużej skali, czy w przypadku potrzeby wdrożenia najbardziej innowacyjnych i najbardziej złożonych rozwiązań. To dlatego z definicji inżynierowie Cisco pracujący w Krakowie biorą udział w największych, najbardziej złożonych i wymagających projektach w Europie. Mówię tu o projektach dla dużych sieci telekomunikacyjnych, o infrastrukturze krytycznej sektora publicznego, sieciach 5G i rozwiązaniach z zakresu bezpieczeństwa” – wymienił Kania.
Wskazał, że w takich przypadkach Cisco wdraża te projekty i rozwiązania od początku do końca lub uzupełnia usługi partnerów, dodając od siebie unikalną wiedzę ekspercką.
„Nasze centrum w Krakowie to historia wielkiego sukcesu i nie przesadzę, jeśli powiem, że inżynierowie z Krakowa są zaangażowani w najbardziej wymagające i największe projekty, które mają miejsce w regionie EMEA. Są też przypadki zaangażowania naszych zespołów nawet poza Starym Kontynentem – w projekty w USA lub w Azji, choć działamy głównie w Europie i w regionie EMEA. Tymczasem wszyscy pracownicy w Krakowie od wybuchu pandemii pracują z domu i nie wpłynęło to na jakość realizowanych przez nich usług – co świadczy bardzo dobrze o samych pracownikach, jak i o narzędziach do pracy zdalnej oferowanych przez Cisco” – podsumował dyrektor zarządzający Cisco w Polsce.
W dwunastej edycji badania Great Place To Work, Cisco zostało najlepszym miejscem pracy w Polsce trzeci rok z rzędu, w kategorii przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 500 pracowników. Firma została także uhonorowana tytułem 'Legendy’, przyznawanym przedsiębiorstwom, które przynajmniej po raz piąty z rzędu wzięły udział w badaniu i znalazły się w gronie laureatów. Największy wpływ na pozycję Cisco miały opinie pracowników, którzy stwierdzili, że firma jest zarządzana w sposób etyczny i sprawiedliwy, a każdy pracownik traktowany równo niezależnie od stanowiska jakie zajmuje.
Cisco jest największym na świecie dostawcą rozwiązań sieciowych i bezpieczeństwa. Firma posiada również najszersze portfolio rozwiązań cyberbezpieczeństwa, które łączy w spójną i skuteczną architekturę. W 2016 roku firma otworzyła w Polsce swoje jedyne w Europie i jedno z trzech na świecie Centrum Operacji Bezpieczeństwa (Security Operations Center, SOC), działające w ramach centrum usług Cisco Global Services Center w Krakowie, które świadczy zaawansowane usługi bezpieczeństwa na rzecz największych globalnych firm.
Źródło: ISBnews