LPP odnotowało 40 mln zł skonsolidowanej straty operacyjnej w II kw. 2020/2021 obejmującym okres od maja do lipca 2020 r., przy 2 100 mln zł przychodów (spadek o 10% r/r), podała spółka, prezentując wstępne dane.
LPP podało w komunikacie, że skonsolidowane przychody w II kw. br. (maj-lipiec 2020) wyniosły 2 100 mln zł (spadek o 10% r/r), w tym w sklepach stacjonarnych wyniosły one 1 480 mln zł (spadek o 28% r/r), a w e-commerce (online) wyniosły 620 mln zł (wzrost o 124% r/r). Marża brutto (gross margin) wyniosła 1 010 mln zł (spadek o 13% r/r).
Powierzchnia handlowa na koniec lipca 2020 roku wyniosła 1 297 tys. m2 (wzrost o 14% r/r), a przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL wyniósł -36,2% (wobec 0,9% w II kw. ub.r.), podano także.
W I połowie br. grupa LPP osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3 279 mln zł (spadek o 21% r/r), stratę z działalności operacyjnej (EBIT) na poziomie 301 mln zł wobec 250 mln zł w I poł. 2019 r.
„Na koniec lipca 2020 roku pracowało 95% wszystkich sklepów stacjonarnych” – podano w komunikacie.
Dodatkowo spółka informuje, że na koniec I półrocza 2020 w pozycji „Pozostałe koszty operacyjne” utworzono odpisy na kwotę 135 mln zł ze względu na postępowanie sanacyjne w zależnej spółce niemieckiej.
„Obliczenia powyższych danych zostały dokonane według aktualnej wiedzy zarządu na dzień 3 sierpnia 2020 roku i mogą ulec zmianie po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych. Jednocześnie zarząd informuje, że szczegółowy raport finansowy za I półrocze 2020/21 zostanie opublikowany w dniu 8 października 2020 r.” – czytamy także.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews