VRG odnotowało 2,3 mln zł skonsolidowanej straty netto w II kw. 2020 r. wobec 23,9 mln zł zysku rok wcześniej według, podała spółka, prezentując wstępne dane.
Strata operacyjna wyniosła 10,4 mln zł wobec 28,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 174,9 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 270,2 mln zł rok wcześniej.
Zysk brutto ze sprzedaży w II kw. br. wyniósł 82,1 mln zł wobec 144,6 mln zł zysku rok wcześniej, a marża – odpowiednio: 46,9% wobec 53,5%.
„W pozostałych kosztach operacyjnych grupa rozpoznała [w II kw. br.] 13,9 mln zł odpisów aktualizacyjnych dotyczących przede wszystkim zapasów kolekcji z sezonów sprzed WL 2020, głównie w segmencie odzieżowym. Ze względu na utworzenie aktywa z tytułu podatku odroczonego, wpływ odpisów aktualizacyjnych na wynik netto wyniesie ok. 11,2 mln zł” – czytamy w komunikacie.
W I poł. 2020 r. spółka miała 34,3 mln zł skonsolidowanej straty netto w porównaniu z 21,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 372,3 mln zł w porównaniu z 484,6 mln zł rok wcześniej.
Zysk brutto ze sprzedaży w I poł. br. wyniósł 176 mln zł wobec 249,6 mln zł zysku rok wcześniej, a marża – odpowiednio: 47,3% wobec 51,5%.
VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2019 r. wyniosły 1 068 mln zł.
Źródło: ISBnews