Markę Orlen znało 92% kierowców ankietowanych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w czerwcu br. wobec 91% takich deklaracji składanych w ubiegłorocznym badaniu, podał Instytut w raporcie „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce. II edycja”, którego PKN Orlen jest partnerem. Kolejne miejsca wśród najbardziej rozpoznawalnych sieci stacji paliw zajęły Lotos (70%), BP (67%), Shell (66%) i Circle K (51%).
Wśród aktywnych kierowców rozpoznawalność Orlenu deklarowało 93%, a wśród tankujących paliwo co najmniej raz w tygodniu – 96%.
„Segment detaliczny to jeden z filarów naszej działalności, który nawet w trudnym czasie pandemii przynosił zyski i korzystnie wpływał na pozycję finansową spółki. Dynamicznie go rozwijamy i to przynosi zakładane efekty. Inwestujemy w naszą sieć, budując nowe obiekty i unowocześniając te, które już istnieją. Nieustannie podnosimy ich standard i rozszerzamy ofertę, dbając, by stacje spełniały oczekiwania klientów. Robimy to skutecznie, co potwierdzają wyniki badania IBRiS, w których po raz kolejny jesteśmy zdecydowanym liderem” – skomentował prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie koncernu poświęconym raportowi.
Polacy świadomie wybierają stacje paliw, a jednym z decydujących czynników jest zaufanie. Stacjom Orlen ufa ponad 60% badanych. Jeszcze wyższy – o 3 pkt proc. – wynik PKN Orlen uzyskał wśród aktywnych kierowców.
„Wpływ na to ma z pewnością najwyższa jakość paliwa, na którą wskazało aż 80% osób i wysoka jakość obsługi, którą doceniło niemal 90% badanych. Stacje Orlen cieszą się także największą sympatią – lubi je ponad 60% Polaków. To wynik wyższy niż dwóch kolejnych marek łącznie” – czytamy w komunikacie.
Badanie IBRiS potwierdziło, że Polacy coraz częściej korzystają ze stacji nie tylko jako miejsca do tankowania paliwa.
„Obecnie pełnią one również rolę kawiarni i restauracji czy sklepów spożywczych. PKN Orlen pozostał liderem wśród koncernów nie tylko pod względem jakości paliwa i obsługi, lecz także oferty produktowej. Za najlepszą uznało ją 53% ankietowanych, którzy docenili szeroki wybór asortymentu” – czytamy dalej.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI w czerwcu br. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 18+, całkowita liczebność próby wyniosła N=1 650 osób. Badaniem zostało objętych siedem marek stacji paliw: Orlen, Lotos, BP, Shell, Moya, Amic (Lukoil) i Circle K (Statoil), podano w raporcie.
Źródło: ISBnews