Łączne przychody Grupy BoomBit wyniosły 11,9 mln zł w sierpniu 2020 r., co oznacza wzrost o 22% m/m, podała spółka. Nakłady marketingowe wyniosły w tym okresie łącznie 5,5 mln zł (wzrost o 18% m/m), natomiast koszty prowizji platform wyniosły w sierpniu 1 mln zł (+8% m/m).
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sierpnia – nasza strategia dynamicznego rozwoju gier hyper-casual przynosi efekty. Segment hyper-casual dynamicznie rośnie i przynosi bardzo satysfakcjonujące zyski. Warto podkreślić, że w sierpniu po raz pierwszy odpowiada on za ponad połowę łącznego zysku Grupy” – powiedział prezes BoomBit Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.
Narastająco za 8 miesięcy bieżącego roku (styczeń – sierpień 2020) szacunkowe przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły ok. 92 mln zł (wobec 49,7 mln zł w całym 2019). Nakłady marketingowe w tym okresie wyniosły ok. 46 mln zł wobec 13 mln zł w całym 2019 roku, podano również.
W sierpniu 2020 łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit wyniosła około 19 mln, w tym 4 mln pobrań gry „Slingshot Stunt Driver”, stworzonej wspólnie ze studiem TapNice. Gra znajdowała się przez kilka dni na 4 miejscu w Google Play oraz w Top10 w AppStore w rankingu wszystkich gier (all games) w USA. Na koniec sierpnia łączna liczba pobrań gier BoomBit przekroczyła poziom 147 mln, licząc od początku 2020 roku, wskazano też w materiale.
„Od wiosny tego roku poświęcamy bardzo dużo energii i nakładów na to, aby BoomBit stał się beneficjentem wielkiego wzrostu popularności gier hyper-casual na świecie. Nawiązujemy współpracę z bardzo doświadczonymi business developerami i specjalistami publishingu, którym postawiliśmy za cel dynamiczny rozwój kontaktów z zewnętrznymi studiami. Podpisaliśmy już umowy z partnerami z różnych części świata – m.in. Australii, Brazylii, Indii i Turcji, mającymi już na koncie gry, które odniosły rynkowy sukces” – podkreślił wiceprezes Hannibal Soares.
W sierpniu zadebiutowała pierwsza gra będąca efektem współpracy z zewnętrznym studiem developerskim. Utworzona z partnerem spółka TapNice, w której BoomBit posiada 70% udziałów, przygotowała i wypuściła na rynek grę hyper-casual „Slingshot Stunt Driver”. Gra zadebiutowała 17 sierpnia i okazała się sukcesem – liczba jej pobrań na koniec sierpnia przekroczyła 4 mln, podano w komunikacie.
Do końca roku zadebiutuje jeszcze gra GaaS – „Idle Inventor Factory Tycoon”, a także kolejne gry hyper-casual, przygotowywane zarówno przez BoomBit, jak i przy współpracy z zewnętrznymi developerami. Gry GaaS notują stabilny poziom przychodów i pobrań. W sierpniu po raz kolejny wzrosły przychody pozostałych segmentów – legacy games oraz Nintendo Switch, wskazano także.
„Wyniki sierpnia potwierdzają nasz optymizm z poprzednich miesięcy. Bardzo udana premiera pierwszej gry przygotowanej we współpracy z zewnętrznym studiem, wyraźny wzrost przychodów mimo niesprzyjającego kursu dolara, odpowiednio zeskalowane wydatki marketingowe, planowane premiery oraz umowy z doświadczonymi developerami powinny przełożyć się pozytywnie na wyniki Grupy BoomBit w tym roku” – podsumował Olejarz.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.
Źródło: ISBnews