Ministerstwo Infrastruktury zastanawia się nad zmianą algorytmu, określającego proporcje dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych i wkładu własnego samorządów przy realizacji inwestycji drogowych, wynika z wypowiedzi wiceministra infrastruktury Rafała Webera.
„Wsparcie określa art. 14 ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych – jest to algorytm, na podstawie którego wojewodowie określają odchyłki procentowe między 50% a 80%. My zastanawiamy się, w jaki sposób zmienić ten algorytm, aby faktycznie […] preferował uboższe gminy” – powiedział Weber w Sejmie.
Zaznaczył, że „być może pewne korekty nastąpią przy zmianie ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych”. Nowelizacja ustawy planowana jest jeszcze w tym roku.
„Jesteśmy tutaj otwarci na propozycje, jesteśmy otwarci na postulaty. Oczywiście, taka zmiana będzie musiała być uzgodniona z Ministerstwem Finansów, bo my w tych kwestiach bardzo blisko współpracujemy” – podkreślił wiceminister.
Poinformował, że w tym roku Fundusz Dróg Samorządowych został zasilony kwotą 3,2 mld zł na realizację 2,3 tys. zadań.
„Myślę, że podobna wielkość będzie w 2021 r.” – podkreślił. W przyszłym roku Fundusz ma zostać zasilony również kwotą 3,2 mld zł.
Wiceminister podał, że decyzja, które zadania będą w przyszłym roku wspierane z Funduszu Dróg Samorządowych, zapadnie na przełomie tego i przyszłego roku (wnioski od wojewodów w tej sprawie mają spłynąć w poł. listopada).
Źródło: ISBnews