Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy LiveChat Software w okresie lipiec – wrzesień 2020 (II kwartał roku finansowego 2020/2021) wyniosły 11 393 945 USD i były o 39% wyższe od osiągniętych w II kw. roku finansowego 2019/2020, podała spółka, powołując się na szacunkowe dane.
„W analogicznym okresie poprzedniego roku (lipiec – wrzesień 2019) skonsolidowane przychody wyniosły 8 196 519 USD” – czytamy w komunikacie.
W okresie kwiecień – czerwiec 2020 r. (I kw. roku finansowego 2020/2021) skonsolidowane przychody wyniosły 10 355 478 USD.
„Najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to:
– Wzrost liczby klientów i wskaźnika ARPU (średni, miesięczny przychód na abonenta) produktu LiveChat. Wzrost ARPU został osiągnięty przy niższej średniej cenie sprzedaży (initial sale ARPU) w porównaniu do poprzedniego kwartału (ale istotnie wyższej niż przed rokiem).
– Stabilizacja churn produktu LiveChat (współczynnik odejść klientów) na poziomie 3-3,2% w trakcie kwartału.
– Wzrost liczby klientów, ARPU i średniej ceny sprzedaży produktu ChatBot” – czytamy dalej.
Przychody ChatBot w omawianym okresie wzrosły o ok. 34% w stosunku do poprzedniego kwartału i o ok. 230% w skali roku.
W związku z tym, że LiveChat generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarach amerykańskich (USD), znaczący wpływ na wyniki przedstawione w raportach okresowych ma kurs USD/PLN, zaznaczono.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
Źródło: ISBnews