Budimex zrównoważy oczekiwane spowolnienie w segmencie kubaturowym dzięki aktywności w segmencie budownictwa hydrologicznego i wytwarzania energii, oceniają analitycy Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska (BOŚ). Zwracają również uwagę m.in. na bardzo dobre wyniki finansowe spółki od początku b.r., wzrostowy trend marż w segmencie budownictwa ogólnego i mieszkaniowego oraz wypełniony portfel zamówień.
„W segmencie budownictwa rentowność poprawiła się przede wszystkim za sprawą ukończenia najtrudniejszych kontraktów podpisanych 2-3 lata temu (Turów i Wilno), których realizacji towarzyszył postępujący wzrost kosztów. Dostrzegamy również poprawę rentowności nowo podpisanych kontraktów, równie ważny jest spadek cen niektórych materiałów budowlanych sprzyjający marżom kontraktów w portfelu zamówień spółki” – czytamy w raporcie.
Według analityków, zapełniony portfel zamówień daje spółce gwarancję intensywnych prac w nadchodzących kwartałach. W I połowie br. Budimex znacząco zwiększył wartość portfela w segmencie budowy dróg, co przełoży się – zdaniem DM BOŚ – na pełne wykorzystanie mocy produkcyjnych na tym polu w najbliższych kwartałach. Dodatkowo, biorąc pod uwagę podpisaną w lipcu umowę na prace budowlane przy kompleksowej przebudowie dworca Warszawa Zachodnia o wartości 1,76 mld zł, analitycy oczekują dalszego dynamicznego wzrostu udziału segmentu kolejowego w strukturze portfela zamówień i przychodów.
Na koniec II kw. 2020 roku wartość portfela zamówień spółki wynosiła 11,6 mld zł i, co równie ważne, pozycja gotówkowa Budimexu była znakomita, co „dobrze rokuje dla wypłaty dywidendy w przyszłym roku”, podkreślono.
„Mamy mocne przekonanie, że oczekiwane spowolnienie w segmencie kubaturowym zostanie zrównoważone przez segment budownictwa hydrologicznego i wytwarzania energii. Budimex jest zainteresowany zdobyciem kontraktów w obu tych segmentach, aczkolwiek takich, których realizacja potrwa krócej niż kontrakt w Turowie. W przypadku budownictwa hydrologicznego spółka zdobyła doświadczenie przy realizacji takich dużych projektów, jak zbiornik wodny w Raciborzu, port gdyński i powiększenie Żelaznego Mostu na zamówienie KGHM. Plany rządowe dotyczące retencji wody oraz regulacji rzek dobrze wróżą dla portfela zamówień spółki w przyszłości” – zakończono w raporcie.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2019 r. miał 7,57 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews