Grupa WP notuje dobre wyniki reklamy internetowej w IV kw. m.in. dzięki znaczącemu wzrostowi rynku e-commerce, wynika ze słów prezesa Jacka Świderskiego. Spółka liczy także na dodatkowy wzrost przychodów z reklamy dzięki wdrożeniu nowego narzędzia „WP Sales Booster”.
„Widzimy, że IV kw. jest mocny. Reklamodawcy są dużo lepiej przygotowani niż miało to miejsce w marcu i w kwietniu tego roku. Patrząc całościowo na nasze przychody, to nie widzimy negatywnych zjawisk” – powiedział Świderski podczas wideokonferencji.
Wskazał, że pandemia dotknęła reklamodawców w różny sposób.
„Niektórzy wstrzymali wydatki reklamowe, a inne podniosły. Warto zwrócić uwagę, że w tym roku rynek e-commerce urośnie o 30%, a to są nasi główni reklamodawcy. Nie mamy żadnych czarnych scenariuszy” – powiedział prezes.
Według niego,dzięki reklama internetowa w ostatnim okresie wzrosła w Wp.pl mocniej niż na całym rynku jak i nastąpił wzrost w e-commerce.
„Oczekujemy, że będzie tak też w przyszłym roku. Stąd także nasz nowy produkt reklamowy (WP Sales Booster), który da nam przewagę nie tylko w stosunku regionalnej konkurencji, ale także w stosunku do globalnych graczy” – powiedział Świderski.
Jak zapewnił, w pierwszym etapie WP Sales Booster skierowany będzie do branży odzieżowej.
WP Sales Booster pozwala sklepom e-commerce zwiększyć sprzedaż swoich produktów przy gwarantowanym efekcie sprzedażowym. Eliminuje on pośrednictwo takich podmiotów, jak Google czy Criteo, jednocześnie osiągając zbliżoną efektywność, a dzięki temu obniża koszt kampanii.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.
Źródło: ISBnews