PCF Group pozostanie aktywna na rynku akwizycyjnym i nie wyklucza przejęć poza granicami Polski i podtrzymuje termin debiutu nowej gry „Outriders” w lutym 2021 r. pod warunkiem, że wydawca z jakiś względów nie przesunie tego terminu, poinformował prezes Sebastian Wojciechowski.
„Jeżeli chodzi o najnowszą naszą grę 'Outriders’, to jesteśmy w przededniu rozpoczęcia działań marketingowych. Gra jest na etapie postprodukcji. Jeżeli chodzi o termin wydania, jest on po stronie wydawcy, na razie ustalony jest 2 luty 2021 r., choć to może się zmienić w zależności od harmonogramu, jaki ma wydawca” – powiedział Wojciechowski podczas wideokonferencji.
Dodał, że do 2024 roku spółka planuje wydać łącznie 3 gry AAA, co z kolei będzie się wiązało z planowanym wzrostem zatrudnienia.
„Biorąc pod uwagę już podpisane umowy na produkcje gier 'Dagger’ i 'Gemini’, musimy zwiększyć nasz dział zajmujący się produkcją do 300 osób, czyli musimy zwiększyć zatrudnienie o około 50%. Na bazie podpisanych umów wiemy, że wyprodukujemy łącznie trzy gry AAA do 2024 r.” – dodał Wojciechowski.
Spółka zatrudnia obecnie 260 osób z czego około 200 związanych jest bezpośrednio z produkcja gier.
„Budżet gry 'Dagger’ wynosi 40-60 mln euro, z kolei gry 'Gemini’ szacujemy na poziomie gry 'Outriders'” – powiedział prezes.
Jak wyjaśnił Wojciechowski, w związku z planami spółki dotyczącymi rozpoczęcia pracy nad produkcją nowej gry, wykorzystującej IP, jak i produkcję w modelu self-publishing, tj. jako wydawca wyprodukowanej gry, PCF będzie potrzebować nowych zespołów i w tym celu planuje także akwizycje.
„Na razie przyglądamy się rynkowi, ale o szczegółach nie możemy powiedzieć, ponieważ jesteśmy w trakcie oferty publicznej. Nie musimy koniecznie kupować tych spółek w Polsce, a poza tym kwestie wyceny zależą od różnych czynników” – dodał Wojciechowski.
Spółka podała wcześniej w prospekcie emisyjnym, że na ewentualne uruchomienie nowych studiów produkcyjnych grupy lub przejęcie podmiotów zajmujących się produkcją gier wideo planuje przeznaczyć 30-32 mln zł, na opracowanie koncepcji wykorzystania potencjału IP grupy – już istniejącego lub wytworzenie nowego chce przeznaczyć 35-37 mln zł. Na rozwój zespołów w obecnych lokalizacjach spółka z emisji akcji chce przeznaczyć 15-20 mln zł.
„Nie zamierzamy jako spółka notowana na giełdzie publikować prognoz finansowych. Zamierzamy rekomendować od 10% do 20% zysku na wypłatę dla akcjonariuszy w formie dywidendy co roku” – dodał prezes.
Oferta publiczna spółki PCF Group, obejmująca łącznie nie więcej niż 4 125 024 akcje, rozpoczęła się dzisiaj, tj. 26 listopada, od zapisów w transzy inwestorów indywidualnych i w transzy pracowniczej. Inwestorzy instytucjonalni będą zapisywać się na akcje oferowane od 7 do 9 grudnia br., zaś ewentualne zapisy inwestorów zastępczych będą prowadzone do 10 grudnia. Do 11 grudnia nastąpi przydział akcji oferowanych. Cena maksymalna w transzy inwestorów indywidualnych wynosi 46 zł za akcję, zaś w transzy pracowniczej 41,4 zł. PCF zamierza pozyskać wpływy netto z emisji akcji nowej emisji (do 2,06 mln sztuk) w ramach oferty na poziomie ok. 85-95 mln zł.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Wśród gier wyprodukowanych przez People Can Fly znajdują się nagrodzone tytuły, które zdobyły uznanie graczy i mediów na całym świecie, takie jak: „Painkiller”, „Bulletstorm” oraz „Gears of War: Judgment”.
Źródło: ISBnews