Stilo Energy opublikowało memorandum informacyjne w związku z ofertą publiczną od 1 do 215 000 akcji serii L nowej emisji, podała spółka. Stilo Energy chce pozyskać z oferty do 10,1 mln zł i zadebiutować na rynku NewConnect w I kwartale 2021 r.
„Działamy na bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku fotowoltaiki i naszym zamiarem jest zajęcie na nim stałej, wysokiej pozycji. Środki z oferty publicznej wesprą nas w tych dążeniach i umożliwią przyspieszenie rozwoju biznesu. Chcielibyśmy pozyskać równowartość maksymalnie 2,5 mln euro – oferowane będą wyłącznie nowe akcje. Planujemy przeprowadzić proces upublicznienia dwustopniowo: najpierw chcielibyśmy zadebiutować na NewConnect, co powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2021, a docelowo przenieść notowania na rynek główny GPW” – powiedział prezes Piotr Siudak, cytowany w komunikacie.
Cena emisyjna akcji serii L Stilo Energy zostanie ustalona przez zarząd za zgodą rady nadzorczej 11 grudnia 2020, po przeprowadzeniu procesu budowy księgi popytu. Zapisy na akcje dla inwestorów detalicznych odbywać się będą od 12 do 17 grudnia 2020. Przy założeniu objęcia wszystkich akcji w ramach oferty publicznej nowe akcje stanowić będą 11,2% w kapitale zakładowym Stilo Energy S.A. (fully diluted, tzn. po uwzględnieniu programu motywacyjnego i kapitału docelowego), podano także.
„Zamiarem spółki jest uzyskanie wpływów z oferty w kwocie brutto około 10,1 mln zł. Ostateczna kwota wpływów z oferty będzie zależna od ostatecznej ceny akcji oferowanych, które zostaną ustalone przez zarząd w porozumieniu z firmą inwestycyjną po przeprowadzeniu procesu book-building (budowy księgi popytu).” – czytamy dalej.
Wartość polskiego rynku komercyjnych instalacji PV, na którym działa spółka, szacowana jest na 5 mld zł w 2020 roku (+400% r/r) z perspektywą wzrostu w horyzoncie 3-5 lat od kilkunastu do kilkudziesięciu miliardów złotych. Stilo Energy znajduje się w TOP 5 spółek działających na tym rynku i wyróżnia się stosowaniem wysokowydajnej technologii mikrofalowników i najwyższej jakości paneli. Innym aspektem wyróżniającym spółkę jest wielokanałowy model pozyskiwania klientów z mocnym naciskiem na działania online, co zapewniło bezpieczną pozycję w czasie pandemii COVID-19, podano.
„Prowadzimy nasz marketing przede wszystkim w oparciu o komunikację online. Wstępnie zainteresowanych klientów pozyskanych tym kanałem kontaktujemy z naszymi handlowcami. W relacji z klientem staramy się być ich doradcami inwestycyjnymi – dobieramy rozwiązania pozwalające na osiągnięcie najwyższej rentowności z ich inwestycji. Od początku funkcjonowania spółki postawiliśmy na najnowocześniejsze technologie, czego efektem jest wykorzystywanie paneli o jednej z najwyższych dostępnych na rynku mocy oraz powszechnych w USA i Europie Zachodniej mikrofalowników” – powiedział Siudak.
Stilo Energy rozpoczęło działalność operacyjną w II kw. 2018 r. W 2019 r. spółka miała 50 mln zł przychodów. Na dzień 30 września 2020 Stilo Energy miało 113 mln zł przychodów (w ujęciu LTM – last twelve months) co oznacza 3,2x wzrost r/r. EBITDA przekroczyła 4 mln zł (wg MSSF, które spółka zacznie stosować od 2021).
„Rośniemy co najmniej dwukrotnie rok do roku i celujemy w utrzymanie tej dynamiki. Przy takim tempie rozwoju rynku, z jakim mamy do czynienia, dzięki przygotowaniu operacyjnemu organizacji oraz dźwigni operacyjnej oczekujemy dalszego bardzo dynamicznego wzrostu wyników finansowych Stilo w kolejnych latach” – podsumował prezes.
Stilo Energy działa na rynku komercyjnych instalacji fotowoltaicznych w Polsce realizując w 2020 r. blisko 500 instalacji miesięcznie na obszarze całej Polski.
Źródło: ISBnews