Answear oczekuje dobrego IV kw. po dynamicznym wzroście sprzedaży online w listopadzie br., a w przyszłym roku chce rozpocząć działalność w Rosji i w Kazachstanie. Spółka finalizuje postępowanie prospektowe i podtrzymuje, że liczy na debiut giełdowy do końca 2020 roku.
„Osiągnęliśmy już dużą skalę działalności, za ostatnie 12 miesięcy (liczone od końca września) nasze przychody wyniosły 369 mln zł. Jednocześnie utrzymujemy wysokie, kilkudziesięcioprocentowe dynamiki wzrostu. W listopadzie osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedaży w historii platformy, przychody wzrosły o przeszło 60% r/r. Pozwala to nam z dużym optymizmem patrzeć na wyniki za IV kwartał” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo Wschodniej i planuje dołączenie kolejnych rynków. W przyszłym roku spółka chce być obecna w Rosji i w Kazachstanie, a w kolejny roku – w Słowenii, Chorwacji i w Grecji. W 2023 roku planowane jest rozszerzenie także o kolejne kraje: Litwa, Łotwa i Estonia, a w 2024 r. o Serbię, Bośnię i Hercegowinę, a także o Mołdawię.
Spółka w połowie września złożyła prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego.
„Obecnie finalizujemy to postępowanie. Liczymy, że uda nam się zadebiutować jeszcze w obecnym roku” – dodał Bajołek.
Debiut Answear związany będzie z emisją nowych akcji oraz sprzedażą do 50% pakietu akcji przez fundusz MCI Capital (MCI. TechVentures 1.0). Większościowy akcjonariusz – Fundusz Forum X, powiązany z prezesem Krzysztofem Bajołkiem oraz członkiem rady nadzorczej Arkadiuszem Bajołkiem, nie będzie uczestniczył w transakcji. Akcjonariusze zobowiążą się nie sprzedawać akcji spółki przez okres 12 miesięcy od transakcji, podano także.
„Wejście na giełdę to dla nas naturalny krok związany z dynamicznym rozwojem biznesu, dużą skalą działania, a także apetytem na więcej. Dzięki ofercie publicznej pozyskamy środki na realizację naszych strategicznych celów. Mam tu na myśli przede wszystkim powiększenie oferty produktowej, rozwój działalności na nowych rynkach, a także zwiększenie świadomości marki Answear.com wśród potencjalnych klientów. To główne filary rozwoju, które bezpośrednio będą wpływać na budowę wartości spółki dla naszych akcjonariuszy” – powiedział Bajołek.
Globalnymi koordynatorami oferty, prowadzącymi księgę popytu jest mBank oraz Trigon Dom Maklerski.
Answear to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami, która działa od 2011 r. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo Wschodniej. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach.
Źródło: ISBnews