Poitpack podpisał ramową umowę z Payten Payment Solutions (Paytyen Romania), dotyczącą współpracy we wdrożeniu systemu obsługi przesyłek kurierskich Pointpack w punktach handlowych wykorzystujących terminale płatnicze i inne rozwiązania dostarczane przez Payten Romania na terenie Rumunii, podała spółka.
Strony uzgodniły w umowie ramowej warunki, na których będą pozyskiwać sieci handlowe i firmy kurierskie na obszarze Rumunii oraz podział prac związany z wdrożeniem usługi, podkreślono.
„Skupiamy się przede wszystkim na stabilnym rozwoju w Polsce, ale przyglądamy się uważnie każdej okazji biznesowej, pozwalającej rozszerzyć swoją działalność o rynki za granicą. Taką okazją jest dla nas współpraca z Payten Payment Solutions SRL w Rumuni. Nasz partner jest obecny również na innych rynkach w Europie południowo-zachodniej. Umowa o współpracę daje nam więc solidny przyczółek do stopniowego zwiększania zaangażowania się na tym niezwykle perspektywicznym rynku, a w dalszej kolejności również w innych regionach” – powiedział prezes Pointpack Marek Piosik, cytowany w komunikacie.
Spółka poinformowała także, że jej przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2020 r. oszacowano na ok. 11,16 mln zł, co stanowi wzrost o 27,8% w stosunku do III kwartału br. oraz wzrost o 12,1% w stosunku do IV kwartału 2019 r. Szacowane przychody za cały 2020 r. osiągnęły ok. 38,5 mln zł w stosunku do 27,1 mln zł w 2019 r., co stanowi wzrost o 42%.
„Dynamiki naszych przychodów nie są dla nas zaskoczeniem. Wyniki są raczej zgodne z planem. Utrzymujące się obostrzenia w handlu i zwiększające zainteresowanie e-commerce jedynie przyspieszyły i wzmocniły ten trend. Znajdujemy się w fazie komercjalizacji autorskich rozwiązań IT i dynamicznego, aczkolwiek nadal organicznego rozwoju. Jego konsekwencją jest podjęta w zeszłym roku decyzja o wejściu na główny parkiet GPW. Nadal działamy w niepewnych warunkach związanych z pandemią, ale obserwując trendy na rynku e-commerce i obecnie wciąż wzmożony ruch na rynku kurierskim jesteśmy przekonani, że kolejne kwartały również powinny przynieść dobre wyniki spółki. Jako firma działamy przede wszystkim w segmencie B2C, który nie został naruszony, a wręcz przeciwnie – odnotowuje wzrosty z powodu koronawirusa” – skomentował Piosik.
Pointpack jest partnerem technologicznym budującym rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej. Technologia Pointpack to aplikacje integrujące systemy kasowe, kasy fiskalne oraz urządzenia przykasowe i nadawczo-odbiorcze w sieciach i punktach handlowych. Spółka jest notowana na NewConnect.
Źródło: ISBnews