Oferta publiczna 135 tys. akcji serii B spółki Red Carpet Media Group rozpoczęła się dziś – zapisy potrwają do 9 lutego. Bezpośrednio po ofercie, z której spółka chce pozyskać ok. 5 mln zł, planowane jest złożenie wniosku ws. rozpoczęcia notowań na rynku NewConnect. Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój działalności na rynku oferowania treści VOD oraz autorskich treści video (m.in. zakupy filmów do VOD, uruchomienie platformy VOD, dodatkowy kanał serialowy RedTopTV, rozbudowa zasięgu technicznego).
Termin przydziału akcji zaplanowano do 12 lutego 2021 r., podano w memorandum informacyjnym.
„Oferta akcji Red Carpet Media Group to w naszym przekonaniu bardzo interesujący dla inwestorów projekt. Rosną wydatki Polaków na rozrywkę, a wg danych Digital TV Reserch przychody z seriali oraz filmów OTT dla 22 krajów Europy Wschodniej osiągną 3,58 mld USD w roku 2025, podczas gdy w roku 2019 było to 1,41 mld USD. Rosja wygeneruje 40% tej kwoty, a Polska aż 27%. Przychody z subskrypcji SVOD dla naszego regionu mają wzrosnąć do 2025 roku do kwoty 2,05 mld USD z 766 mln w roku 2019, a Polska ma mieć w tym udział na poziomie 34%” – powiedziała prezes Red Carpet Media Group Laura Nowakowska, cytowana w komunikacie.
„Nasza spółka ma bardzo ambitne, a zarazem realistyczne plany rozwojowe, idealne wpisujące się w trendy na rynku treści telewizyjnych i szeroko rozumianej rozrywki. Cieszymy się, że po ostatnich sukcesach w dziedzinie rozbudowywania naszej oferty mamy możliwość zaprezentowania się potencjalnym inwestorom, a w nieco dalszej przyszłości zadebiutowania w nowej dla nas roli spółki notowanej na rynku NewConnect” – dodał członek rady nadzorczej reprezentujący głównego akcjonariusza Red Carpet Media Group Leszek Kułak, cytowany w komunikacie.
Emitent planuje niezwłocznie po zakończeniu oferty złożyć wniosek o wprowadzenie akcji na rynek NewConnect. Główny akcjonariusz Red Carpet Technologies sp. z o.o. zobowiązał się do niezbywania akcji do 11 lutego 2023 roku, jednak nie krócej niż do dnia przypadającego na 1 rok od daty pierwszego notowania akcji spółki w Alternatywnym Systemie Obrotu, podano także.
Zapisy na akcje przyjmują Prosper Capital Dom Maklerski oraz Noble Securities.
„Oferta publiczna akcji Red Market Media Group jest wyrazem naszej strategii silniejszego zaakcentowania roli Prosper Capital na rynku finansowania kapitałem equity, dostarczanego firmom z nowoczesnych gałęzi gospodarki, z potencjałem budowy wartości dla akcjonariuszy w oparciu o rynek giełdowy” – skomentował prezes Prosper Capital Dom Maklerski Piotr Teleon.
„Emitent deklaruje wypłatę dywidendy w wysokości od 20% do 30% wypracowanego zysku netto za lata obrotowe 2021-2023” – napisano także w komunikacie.
Podstawowym przedmiotem działalności Red Carpet Media Group S.A. jest rozpowszechnianie w sieciach telekomunikacyjnych programu telewizyjnego pod nazwą „Red Carpet TV” (o tematyce lifestyle/film/show biznes) oraz kanału „Red Top TV” (o tematyce filmowo-serialowej), który ma rozpocząć nadawanie w lutym 2021 r. Spółka pracuje nad kluczowym projektem jakim jest start działalności platformy VOD „Red Go”. Platforma ma stanowić uzupełnienie oferty Grupy Red Carpet dla swojej widowni i bazować na synergiach wynikających z posiadanych kompetencji grupy.
Źródło: ISBnews