CanPoland chce pozyskać kwotę 4,4 mln zł od inwestorów społecznościowych w emisji, która rozpocznie się 9 lutego i jest promowana na Crowdway, podano w komunikacie.
„Spółka ma zezwolenia na obrót tzw. medyczną marihuaną w Polsce i sprzedaż zagranicznym odbiorcom. Właśnie kończy prace nad linią produkcyjną. Zapisy na akcje w kampanii promowanej na Crowdway ruszą 9 lutego. Dzień wcześniej spółka udostępni szczegóły emisji. Firma w 2022 roku planuje debiut na NewConnect – już jest zgoda WZA” – czytamy w komunikacie.
CanPoland jest pierwszą firmą farmaceutyczną z polskim kapitałem, która prowadzi handel międzynarodowy medyczną marihuaną i uruchamia w Polsce linię produkcyjną do jej wytwarzania. Na koniec 2020 roku mniejszościowy (ok. 30%) udział w CanPoland za pośrednictwem TT Pharma Sp. z o.o. objęła Grupa Pelion, właściciel m.in. sieci aptek Dbam o Zdrowie.
„Od początku działalności, tj. od połowy 2019 roku, firma CanPoland zainwestowała w rozwój biznesu 7 mln zł. Kwotę 4 mln zł przeznaczyła na budowę zakładu produkcyjnego, hurtowni farmaceutycznej i przepakowni do importu równoległego leków w reżimie farmaceutycznym. Pozostałe środki spółka zainwestowała w przygotowanie autorskiej linii do produkcji surowca farmaceutycznego na bazie konopi innych niż włókniste, czyli tzw. medycznej marihuany. Spółka zapowiedziała uruchomienie do końca 2021 roku czterech strategicznych linii biznesowych” – czytamy dalej.
„Pierwsza to hurtownia farmaceutyczna, która działa już od czerwca 2020 roku. Druga to przepakownia leków, uruchomiona jesienią ub. roku. Wytwarzanie medycznej marihuany to trzecie, ale docelowo strategiczne źródło naszych przychodów. Czwarty filar stanowić będzie wytwarzanie produktów w ramach zleceń typu 'private label’ – wyjaśnił prezes i współzałożyciel CanPoland Bartłomiej Wasilewski, cytowany w komunikacie.
W 2020 roku przychody CanPoland wyniosły 1,12 mln zł. To rezultat wypracowany przez hurtownię i przepakownię.
„Tylko od początku tego roku te dwie dywizje zanotowały obrót na poziomie 800 tys. zł. Przyjmując ostrożne prognozy, uwzględniające uruchomienie w tym roku dwóch pozostałych linii biznesowych zakładamy, że na koniec roku CanPoland osiągnie rentowność, przy przychodach na poziomie 12 mln zł” – powiedział współzałożyciel i przewodniczący rady nadzorczej CanPoland Zbigniew Pisarski.
Na marzec br. spółka zaplanowała instalację linii do wytwarzania medycznej marihuany. Dzięki zastosowanym innowacjom w ramach jednego ciągu technologicznego spółka będzie w stanie wytwarzać surowce farmaceutyczne zarówno w postaci kwiatów, jak i olejów. Będzie to sześć produktów klasyfikowanych jako medyczna marihuana, różniących się stosunkiem składników THC (Tetrahydrokannabinol) względem CBD (Kannabidiol).
Linia o mocach produkcyjnych 2 000 opakowań na godzinę, a także cały obiekt, w którym odbywać się będzie produkcja, zaprojektowane zostały według standardów EU GMP. Zagwarantowane dostawy surowca z UE, Kanady i Afryki pozwolą na wprowadzenie medycznej marihuany na rynek w III kwartale br.
„Już obecnie w sprzedaży on-line dostępne są suplementy z CBD pod marką Hemp Cloud, wytwarzane przez naszą spółkę-córkę – The Health Company Poland. Z kolei medyczna marihuana w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży w naszej hurtowni. Wysoki potencjał dla rozwoju dystrybucji widzimy w kanałach należących do Grupy Pelion oraz w eksporcie – powiedział prezes.
Wkrótce ruszy emisja akcji CanPoland o wartości do 4,4 mln zł, wspierana przez platformę crowdfundingu inwestycyjnego, Crowdway.
„W listopadzie ub. roku Kombinat Konopny sprzedał swoje akcje za kwotę 4,2 mln zł w rekordowe 38 minut od startu zapisów. Obserwujemy podobną skalę zainteresowania emisją CanPoland. Zapisy na akcje ruszą 9 lutego, jednak spółka udostępni dokument informacyjny wraz ze stroną emisji już dzień wcześniej, aby umożliwić inwestorom dokładne zapoznanie się ze szczegółami oferty akcji” – powiedział dyrektor operacyjny w Crowdway Marcel Rowiński.
Pozyskane od inwestorów środki w kwocie 1,5 mln zł CanPoland chce przeznaczyć na dokończenie instalacji linii produkcyjnej oraz 2 mln zł na zakup surowca do wytwarzania medycznej marihuany. W planie jest także organizacja w ramach telemedycyny klinik skupiających lekarzy specjalistów z dziedzin, w których zastosowanie znajduje lecznicza marihuana, m.in. onkologii czy neurologii. Na ten cel firma chce przeznaczyć 0,5 mln zł z emisji akcji.
Pozostałe środki w kwocie ok. 400 tys. zł pomogą spółce w trwających już przygotowaniach do wejścia na NewConnect.
„Forma prawna spółki akcyjnej nie tylko ułatwia inwestorom objęcie akcji w ramach nadchodzącej kampanii crowdinvestingowej, ale także przybliża nas do debiutu na giełdzie. Stosowna uchwała została już powzięta przez WZA. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru autoryzowanego doradcy i biura maklerskiego. Zakładamy, że do debiutu dojdzie w połowie 2022 roku” – podsumował Pisarski.
Źródło: ISBnews