APS Energia pracuje nad modyfikacją strategii, m.in. w związku z planowanym wspólnym przedsięwzięciem z WB Electronics, poinformował ISBnews prezes Piotr Szewczyk.
„Toczą się prace nad modyfikacją strategii” – powiedział Szewczyk w rozmowie z ISBnews.
Spółka liczy m.in. na przyśpieszony rozwój w obszarze magazynów energii, dzięki planowanemu wspólnemu projektowi z WB Electronics, realizowanemu za pośrednictwem spółki ENAP. Firmy podpisały list intencyjny w tej sprawie.
„Zdecydowanie pozytywnym wydarzeniem jest dla spółki przyjęcie przez rząd 'Polityki Energetycznej Polski do 2040 r.’, zarówno ze względu na plany budowy elektrowni jądrowej, jak i rozwój odnawialnych źródeł i magazynów energii. Atom to najwyższa półka, jeśli chodzi o technologię zapewniającą pewność działania urządzeń. Udało nam się to osiągnąć i w tej chwili realizujemy kilka projektów w tym segmencie oraz walczymy o nowe w wielu krajach. Jeśli chodzi o polski program atomowy, to oczywiście jesteśmy przygotowani. Jesteśmy jedyną polską firmą, która tę technologię posiada” – podkreślił prezes.
Jednocześnie APS Energia zakłada kontynuowanie wcześniej określonych kierunków rozwoju.
„Niewątpliwie będziemy się rozwijać także na innych rynkach. Trakcja i transport pozostaje jednym ze strategicznych kierunków spółki. Pojawia się coraz więcej dużych projektów w tym segmencie rynku. Uważam, że poza OZE to jest kierunek, który będzie napędzał rozwój APS” – podsumował Szewczyk.
Aktualnie APS Energia realizuje strategię na lata 2019-2021. Przewiduje ona osiągnięcie średniorocznego wzrostu organicznego przychodów na poziomie do 20% r/r i wejście w obszary działania takie jak trakcja jezdna (tramwaje, kolej), infrastruktura trakcyjna (sygnalizacja i wskaźniki), gospodarka energią (magazyny energii), środki transportu (autobusy elektryczne i hybrydowe), elektromobilność (stacje ładowania, serwis).
APS Energia jest producentem i dostawcą przemysłowych systemów zasilania awaryjnego. Głównymi klientami APS są spółki z sektora energetycznego oraz nafty i gazu zarówno w kraju, jak i za granicą. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2015 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 134,76 mln zł w 2019 r.
Źródło: ISBnews