Rejestracje nowych samochodów dostawczych i ciężarowych (użytkowych) łącznie osiągnęły liczbę 6 555 w styczniu br., tj. o 1,66% więcej r/r, wynika z danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), podał IBRM Samar.
„W pierwszym miesiącu 2021 roku wydziały komunikacji w Polsce zarejestrowały 6 555 nowych pojazdów użytkowych, czyli samochodów dostawczych (w tym minibusów) oraz ciężarowych. To wynik o 44,13% mniejszy niż w grudniu ubiegłego, ale o 1,66% wyższy w zestawieniu ze styczniem 2020 roku – wynika z analizy danych pozyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców” – czytamy w komunikacie.
W styczniu 2021 r. zarejestrowanych zostało 5 100 nowych samochodów dostawczych o DMC do sześciu ton. To wynik o 46,17% mniejszy niż w grudniu ubiegłego roku, ale o 0,14% (7 egzemplarzy) większy, gdy zestawimy go ze styczniem 2020 roku, podano także.
„Rynek samochodów dostawczych nadal musi zmagać się z wpływem pandemii i związanych z nią ograniczeń w życiu gospodarczym. Firmy motoryzacyjne w tych warunkach radzą sobie nienajgorzej. Tym niemniej słabsza niż w poprzednich latach kondycja gospodarki, mniejsza aktywność przedsiębiorstw w wielu sektorach i branżach czy ograniczona mobilność społeczeństwa wpływają negatywnie także na rynek pojazdów dostawczych. Producenci podkreślają, że wzrost liczby rejestracji względem stycznia 2020 jest minimalny i nie można na tej podstawie wysnuwać optymistycznych prognoz. Tym bardziej, że rynek w styczniu ubiegłego roku był osłabiony zmianami związanymi z wejściem w życie surowszych norm emisji CO2. To spowodowało, że klienci uciekając przed nowymi regulacjami dokonywali większych zakupów w grudniu 2019 roku, w związku z czym styczeń minionego roku przyniósł spore spadki liczby rejestracji” – czytamy dalej.
Najpopularniejszym modelem auta dostawczego na koniec stycznia 2021 r. było Renault Master. Polacy kupili i zarejestrowali 573 egzemplarze, o 5,72% więcej w porównaniu ze styczniem 2020 roku. Na drugiej pozycji był Fiat Ducato, którego wynik to 467 samochodów, o 18,83% więcej (r/r). Trzecia pozycja przypadła w udziale Iveco Daily. Polacy kupili i zarejestrowali 422 sztuki tego modelu, o 58,05% więcej. Tuż za podium znalazł się Ford Transit (275 szt., plus 8,27% r/r). Na piątym miejscu był z kolei Ford Transit Custom z 262 zarejestrowanymi samochodami, których było o 27,8% więcej (r/r). Na szóstej pozycji był Mercedes Sprinter. W styczniu do rąk klientów w kraju trafiły 244 egzemplarze, o 60,13% mniej w zestawieniu ze styczniem ubiegłego roku, podał także Samar.
Źródło: ISBnews