Answear na podstawie aktualnych danych szacuje, że sprzedaż kolekcji jesień-zima 2020 jest znacznie lepsza niż w ostatnim roku i powyżej celu sprzedażowego wyznaczonego przed sezonem, podała spółka.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży kolekcji jesień-zima 2020, która okazała się najlepsza od lat. W tym czasie, oprócz bogatej i stale rozszerzanej oferty produktowej, wsparły nas wyjątkowo niskie temperatury, a także zamknięte galerie handlowe. Oprócz typowo zimowych ubrań, takich jak ciepłe kurtki puchowe, pikowane płaszcze, czy zimowe buty i akcesoria, odnotowaliśmy wysoką sprzedaż komfortowych ubrań casualowych. Jest to oczywiście związane z lockdownem oraz masowym przebywaniem ludzi w domach i tym samym wykształceniem trendu homeoffice i homeschooling” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
Według spółki, w kolekcji jesień-zima 2020 na platformie Answear wyraźnie widoczne były trendy inspirowane modą z poprzednich dekad.
„Bardzo dobrze sprzedawały się dresowe komplety stylistyką nawiązujące do lat 90., minimalistyczne dzianinowe sukienki, joggery, leginsy, a także pastelowe bluzy. W obszarze faktur na topie była krata, a także elementy skórzane, które można było odnaleźć na spódnicach, sukienkach, spodniach oraz koszulach. Co ciekawe, pomimo zamkniętych stoków narciarskich i ograniczonych możliwości wyjazdów na narty, Answear nie miał problemów ze sprzedażą odzieży narciarskiej’ – czytamy także.
Pod koniec września zeszłego roku Answear, pod swoją marką własną Answear LAB, zaprezentował limitowaną kolekcję „Król”, inspirowaną latami 30. i serialem „Król” produkcji Canal+. Kolekcja powstała z myślą o nowoczesnych kobietach, które cenią funkcjonalność połączoną z sexappealem oraz materiały wysokiej jakości, przypomniano.
„To był nasz debiut, jeśli chodzi o autorską kolekcję, jednak już teraz mogę stwierdzić, że odnieśliśmy sukces. Kolekcja 'Król’ cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, a sprzedaż przekroczyła nasze oczekiwania. Chcemy kontynuować tworzenie limitowanych kolekcji dla naszej marki własnej. Najbliższa zostanie zaprezentowana już na wiosnę. Takie działania mają pozytywny wpływ na nasz biznes poprzez generowanie atrakcyjnych marż, a także promocję naszego brandu i budowę rozpoznawalności” – powiedział dyrektor finansowy Jacek Dziaduś.
Spółka zapewnia, że jest dobrze przygotowana na zbliżające się ocieplenie.
„Jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzącą wiosnę. Od lat zauważamy, że z chwilą nadejścia cieplejszej pogody wśród naszych klientów od razu aktywizuje się potrzeba zakupowa nowego towaru. W Answear dominującym trendem na wiosnę będzie leisure, czyli wygodna odzież, wśród której znajdziemy spodnie o luźnym kroju, bluzy oraz sneakersy. Trend ten zagościł także wśród marek premium, takich jak m.in. Guess, Tommy Hilfiger, Liu Jo, czy Max Mara, które dostępne są na naszej platformie” – podsumował członek zarządu odpowiadający za sprzedaż i produkt Magdalena Dąbrowska.
Answear to założony w 2011 e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od stycznia 2021 r.
Źródło: ISBnews