Brazylijska spółka Méliuz kupiła większościowy pakiet (51,2%) w polskiej platformie Picodi, podało Picodi. Wartość transakcji wynosi ponad 79,1 mln zł.
„Z Picodi rozmowy rozpoczęliśmy jeszcze w grudniu 2017 r. Przez ten czas zdążyliśmy poznać zespół i upewnić się, że łączy nas wspólna kultura biznesowa i że ta firma posiada niezbędne do międzynarodowej ekspansji doświadczenie” – powiedział CEO i założyciel Méliuz Israel Salmen, cytowany w komunikacie.
„Połączenie sił z Méliuz stwarza wiele efektów synergii pomiędzy obiema firmami. Doświadczenie zespołu brazylijskiego pozwoli Picodi na szybkie poszerzenie oferty i budowę międzynarodowego cashbacku. Jak wskazują lokalne przykłady, połączone kody rabatowe i cashback świetnie odpowiadają na potrzeby konsumentów poszukujących oszczędności, a zarazem niechcących rezygnować ze swoich ulubionych marek. Nie możemy się doczekać zaoferowania naszym użytkownikom na całym świecie tej nowej usługi, szczególnie w krajach, w których jest jej brak na profesjonalnym poziomie” – dodał CEO Picodi Szymon Dobosz.
Serwis Picodi odnotowuje ponad 68 mln wizyt rocznie, 71% z tego stanowi wysokiej jakości ruch organiczny o niewielkim koszcie pozyskania klienta. W okresie od grudnia 2019 do listopada 2020 przychód polskiej platformy przekroczył 20 mln zł, podano w materiale.
„Chcemy połączyć nasze własne know-how z międzynarodowością Picodi i ich doświadczeniem w skalowaniu biznesu. Oczekujemy, że partner rozszerzy na pozostałe kraje nasz model biznesowy, który skutecznie rozwijamy w Brazylii” – podkreślił Salmen.
Jak zapowiedziano, Méliuz w dalszym ciągu będzie się skupiać na rodzimym rynku, rozwijając swój marketplace, usługę finansową Méliuz Card i testując pozostałe usługi finansowe. Przedstawiciele Méliuz zapowiedzieli także zakup od aktualnych akcjonariuszy polskiej spółki pozostałych 48,8% udziałów. Przyszła transakcja jest uzależniona od osiągnięcia uzgodnionych przez spółki wyników, wskazano również.
Picodi jest międzynarodową platformą e-commerce, udostępniającą użytkownikom kody rabatowe do sklepów internetowych. Serwis funkcjonuje w ponad 40 krajach w 19 językach.
Źródło: ISBnews