Artifex Mundi odnotował 8,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2020 roku wobec 13,7 mln zł straty rok wcześniej przy 25,73 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 16,65 mln zł rok wcześniej, podała spółka, prezentując szacunkowe dane.
„Wypracowane w 2020 r. wyniki potwierdzają słuszność realizowanej strategii rozwoju grupy, stawiającej koncentrację zasobów Artifex Mundi na najbardziej perspektywicznych przedsięwzięciach i maksymalizację dochodowości i dodatnich przepływów z komercjalizacji posiadanego portfela gier. W naszej ocenie, segment gier HOPA ma potencjał średnioterminowego ustabilizowania przychodów i zysków na ubiegłorocznym, atrakcyjnym dla nas poziomie, umożliwiając nam rozwój strategicznych projektów free-to-play, za jakie uznajemy aplikację Unsolved oraz nową mobilną grę z gatunku RPG. Głęboko wierzymy, że dzięki realizowanym przez nas projektom 2021 rok, oraz kolejne lata w Artifex Mundi będą stać pod znakiem istotnego wzrostu wartości firmy dla akcjonariuszy” – powiedział prezes Przemysław Błaszczyk, cytowany w komunikacie.
Segment HOPA, koncentrujący się na komercjalizacji, w modelu premium posiadanego przez grupę portfela gier HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), zakończył 2020 r. z 20,8 mln zł przychodów (47% wzrost r/r) i ponad dwukrotnie wyższym niż w 2019 r. wynikiem operacyjnym – 12,9 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów i zysków to efekt konsekwentnego poszerzania kanałów komercjalizacji portfela gier HOPA spółki, składającego się z ponad 90 tytułów, m.in. poprzez wydawanie kolejnych gier na konsole, podkreślono.
Segment free-to play wypracował w 2020 r. blisko 4 mln zł przychodów, wobec 1,2 mln zł rok wcześniej. Dynamiczny wzrost przychodów to m.in. konsekwencja rozwoju aplikacji Unsolved, wydanej na początku minionego roku. Unsolved umożliwia graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę w 14 rozpoznawalnych tytułów HOPA spod znaku Artifex Mundi. Gracze kontynuują rozgrywkę w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji. Segment free-to-play zakończył rok z 0,8 mln zł straty, o czym przesądził odpis, w wysokości 3 mln zł, aktywowanych kosztów gier Tiny Dragons oraz Bladebound, wynika także z materiału.
„2020 r. przyniósł zauważalny wzrost przychodów Bladebound, jednak był on niższy od naszych założeń. Chcemy dalej aktywnie komercjalizować grę, równocześnie jednak ograniczamy inwestycje w jej rozwój, koncentrując zasoby segmentu na nowym, nieujawnionym jeszcze tytule RPG. Zakładamy, że nasza decyzja zarówno w krótkim terminie, jak i w ostatecznym rozrachunku, wpłynie korzystnie na wyniki Artifex Mundi i jej wartość dla akcjonariuszy” – dodał Błaszczyk.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r. Skonsolidowane przychody sięgnęły 16,65 mln zł w 2019 r.
Źródło: ISBnews