Grupa VRG planuje otworzyć wiosną w Krakowie pierwszy wielkoformatowy salon Wólczanki, który ma dać możliwość prezentacji znacznie poszerzonego asortymentu, podało VRG. Grupa zapowiedziała, że oferta jej odzieżowych marek na wiosnę i lato będzie łączyć elementy mody formalnej z kolejnymi nowościami w segmencie casual.
„Grupa przygotowuje na pierwsze półrocze kilka premier. Wiosną w Krakowie otwarty zostanie pierwszy wielkoformatowy salon Wólczanki, w nowym koncepcie. Da on marce możliwość prezentacji znacznie poszerzonego asortymentu, z którym wchodzi ona w najnowszy sezon” – czytamy w komunikacie.
VRG operuje na łącznej powierzchni handlowej 53 tys. m2. Około 1/4 sprzedaży marek grupy realizowana jest przez kanał online.
Grupa VRG poinformowała, że rozwija ofertę produktową w swoich markach w kierunku „total look” i „smart casual” na sezon wiosna-lato.
„Wiosna w VRG to kwintesencja 'total look’ w asortymencie. Nasze marki: Vistula, Bytom i Wólczanka oferują kompleksową ofertę, m.in. t-shirty, jeansy, sportowe kurtki, sukienki, bluzy, a nawet stroje kąpielowe i klapki. Nie rezygnujemy przy tym z naszych flagowych produktów: garniturów, marynarek i koszul. Wiemy, że na rynku zawsze będzie miejsce dla eleganckich, jakościowych kolekcji mody męskiej i damskiej, szytych z poszanowaniem sztuki krawieckiej, z najlepszej jakości materiałów naturalnych” – powiedział prezes Andrzej Jaworski, cytowany w komunikacie.
Jak podkreślił wiceprezes VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek Radosław Jakociuk, rok handlu w otoczeniu COVID-19 przyspieszył w VRG zmiany asortymentowe, które spółka zainicjowała kilka lat temu. Skokowo urósł udział sprzedaży online grupy.
„W branży modowej nie ma innej strategii niż być na bieżąco z trendami i wyprzedzać oczekiwania konsumentów. Dlatego od kilku lat nieustannie wprowadzamy w naszej ofercie nowości, konsekwentnie rozszerzając asortyment. Pandemia tylko przyspieszyła zmiany, które są długofalowe i wynikają ze zmiany postrzegania mody. Od kilku lat widzimy bardzo silne trendy na ulicach największych europejskich miast: unisex, athleisure, oversize. Idziemy za tymi zmianami, pamiętając zawsze o jakościowym formalu” – dodał Jakociuk.
Według spółki, najwięcej nowego asortymentu będzie w Wólczance, dla której sezon wiosna-lato 2021 będzie przełomowy w historii marki, dzięki przygotowaniu pełnej kolekcji „total look” dla niego i dla niej. Rozwój oferty o kolekcję dla pań kontynuuje również Vistula, w ramach linii Vistula Red. W segmencie jubilerskim pojawi się kilka nowości, w tym autorska kolekcja biżuterii i dodatki, okulary przeciwsłoneczne, torebki i chusty.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2020 r. wyniosły ok. 853 mln zł.
Źródło: ISBnews