Oferta publiczna do 4 mln akcji nowej emisji oraz do 1 mln istniejących akcji Vercom rozpoczyna się dziś od budowy księgi popytu w transzy inwestorów instytucjonalnych, podała spółka w prospekcie emisyjnym. Cenę maksymalną dla jednej akcji ustalono na 45 zł. Oznacza to, że łączna wartość oferty (akcje nowe i sprzedawane) może wynieść nawet 225 mln zł. Debiut giełdowy planowany jest w I połowie maja.
W ramach IPO zaoferowanych jest do 4 000 000 nowo emitowanych akcji serii D. Dodatkowo w skład oferty wchodzi nie więcej niż 500 000 akcji zbywanych jest przez Krzysztofa Szyszkę (prezes Vercom) oraz nie więcej niż 500 000 akcji zbywanych przez Adama Lewkowicza (wiceprezes Vercom). Łącznie zbywane akcje stanowią 6,91% kapitału spółki. Spółka, akcjonariusze sprzedający oraz główny akcjonariusz R22 zawarły umowę lock-up na 12 miesięcy od dnia debiutu giełdowego. Spółka ubiega się o wprowadzenie do obrotu na GPW wszystkich akcji spółki, tj. 14 470 700 istniejących akcji.
Book-building potrwa do 21 kwietnia. Z kolei na 14-20 kwietnia zaplanowano zapisy dla inwestorów indywidualnych. Ustalenie i opublikowanie ostatecznej ceny i liczy akcji oferowanych (ogółem oraz w poszczególnych transzach) zaplanowano na 21 kwietnia, zaś zapisy w transzy dla inwestorów instytucjonalnych – na 22-26 kwietnia. Przydział akcji oferowanych przewidywany jest na 27 kwietnia, a pierwszy dzień notowań akcji na GPW – około 2 tygodnie po przydziale akcji.
„Intencją spółki i oferujących jest zaoferowanie akcji nowej emisji inwestorom indywidualnym i inwestorom instytucjonalnym. Intencją spółki i oferujących jest zaoferowanie akcji sprzedawanych wyłącznie inwestorom instytucjonalnym. W pierwszej kolejności będą przydzielane akcje nowej emisji” – czytamy w prospekcie.
Pekao Investment Banking pełni rolę globalnego koordynatora oraz współprowadzącego księgę popytu, mBank pełni rolę współkoordynatora oraz współprowadzącego księgę popytu, Biuro Maklerskie Pekao pełni rolę współprowadzącego księgę popytu, Haitong Bank Oddział w Polsce pełni rolę współmenedżera. Z kolei skład konsorcjum detalicznego zostanie wkrótce ogłoszony.
„Rozpoczynamy naszą ofertę, z której chcemy pozyskać ok. 180 mln zł. Kwota ta zostanie całkowicie przeznaczona na akwizycje, które wzmocnią naszą pozycję wiodącego dostawcy usług CPaaS w regionie CEE. Naszym celem są podmioty jednokanałowe, które wyróżniają się znaczną bazą klientów. Mamy globalne ambicje, dlatego zależy nam na międzynarodowym portfelu klientów. Każda akwizycja wiąże się z synergiami, dlatego wybieramy, tylko takie podmioty, które posiadają technologię rozszerzającą nasze kompetencje w obszarze CPaaS. Pierwszych akwizycji spodziewamy się w ciągu najbliższego roku” – powiedział prezes Krzysztof Szyszka, cytowany w komunikacie.
Vercom zamierza pozyskać z oferty ok. 180 mln zł brutto przy założeniu uplasowania wszystkich akcji nowej emisji po cenie maksymalnej.
„Uwzględniając inne źródła kapitału spółka planuje przeznaczyć do 250 mln zł na akwizycję podmiotów działających w regionie Europy Środkowowschodniej w obszarze CPaaS. Pomyślna realizacja rozważanych planów akwizycyjnych pozwoliłaby grupie na przyspieszenie realizacji strategii budowy silnego gracza na rynku usług CPaaS w regionie oraz umożliwiłaby skokowy wzrost skali działalności” – czytamy w komunikacie.
Vercom podał, że dostrzega potencjał do umocnienia swojej pozycji poprzez przejęcia podmiotów działających zarówno na dotychczasowych rynkach działalności grupy, jak również zapewniające dostęp do rynków zagranicznych oraz nowych technologii.
„W związku z tym, planowane akwizycje będą dotyczyły firm, których nabycie w sposób znaczący powiększy bazę klientów grupy lub których produkty i usługi mogą stanowić uzupełnienie aktualnej oferty. Na datę prospektu, emitent prowadzi analizy potencjalnych celów akwizycji działających w regionie Europy Środkowowschodniej” – czytamy dalej w prospekcie.
W 2020 r. odnotował 19,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto (uwzględniając wyniki finansowe Grupy ProfiSMS od daty konsolidacji, tj. 7 października 2020 r.) wobec 14,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 116,6 mln zł wobec 77,9 mln zł. Wyniki pro-forma za 2020 r. (uwzględniające wyniki finansowe Grupy ProfiSMS w 2020 r.) to 23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy 143,6 mln zł przychodów.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę – za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji (sms, email, push, komunikatory OTT). Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast biura zlokalizowane są w Warszawie, Pradze oraz Berlinie.
Źródło: ISBnews