Wolumen towarów przeładowanych w Porcie Gdańsk wyniósł 13,3 mln ton w I kw. 2021 r. (+17,8% r/r). Przeładunki kontenerów wzrosły w tym czasie o 8,6% do 515 042 TEU, podał port. Tym samym Gdańsk był trzecim największym portem na Bałtyku pod względem wolumenu ogółem, a w przeładunku kontenerów – pierwszym.
„Łącznie w I kwartale 2021 roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 13,3 mln ton towarów, natomiast w I kwartale 2020 roku było to 11,3 mln ton, co stanowi wzrost o prawie 18% rok do roku. Widoczne są wzrosty w większości grup ładunkowych, w tym paliwach płynnych (+39%), węglu (+3,7%), zbożu (+53,7), drobnicy (+9,8) i prawie 9-proc. wzrost w przeładunkach kontenerów” – czytamy w komunikacie.
„Od początku roku Port w Gdańsku notuje bardzo dobre wolumeny przeładowanych towarów. W styczniu było to 4,6 mln ton, w lutym 3,9 mln ton, a w marcu 4,6 mln ton” – dodano.
Port Gdańsk podaje, że ranking portów morskich na Bałtyku w I kw. br. przedstawiał się następująco: Ust Ługa 25,5 mln ton (-5,4%), St. Petersburg 14,4 mln ton (-2,1%), Port Gdańsk 13,3 mln ton (+17,8%), Port Primorsk 12,6 mln ton (-22,4%), Port Kłajpeda 11,3 mln ton (-0,2%)
Natomiast ranking kontenerowy na Bałtyku był taki: Port Gdańsk 515 042 TEU (+8,6%), St. Petersburg 499 640 TEU (-11,1%), Port Gdynia 239 454 TEU (+6,8%).
„Ten awans pokazuje siłę Portu Gdańsk, pomimo trwającej na świecie pandemii. Jest to zasługą naszych kontrahentów i świadczy o dobrej kondycji gospodarki. Potencjał naszego największego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, który jest największym hubem na Bałtyku, w związku z planami inwestycyjnymi i dalszym rozwojem jest ogromny. Liczymy, że DCT Gdańsk będzie nadal tak prężnie rozwijał u nas swoją działalność. Jako zarząd portu realizujemy kluczowe inwestycje w infrastrukturę drogową i kolejową usprawniające dojazd do terminalu DCT. Ten kwartał cieszy nas podwójnie, bo zarówno my, jak i terminal DCT notujemy wzrosty i awansujemy w rankingach” – powiedział prezes Łukasz Greinke, cytowany w materiale.
„Cieszę się, że DCT Gdańsk miało swój udział w osiągnięciu tego kamienia milowego. Patrzymy jednak także w przyszłość i będziemy nadal inwestować w nasze możliwości przeładunkowe i usługi. Chcemy zapewniać naszym klientom jak najwięcej możliwości rozwoju i ułatwiać swobodny przepływ towarów jako bałtycki hub” – skomentował dyrektor generalny DCT Gdańsk Cameron Thorpe.
Źródło: ISBnews