Digitree Group odnotowała 1,35 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 1,3 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 1,22 mln zł wobec 0,88 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA sięgnął 3,17 mln zł wobec 3,29 mln zł rok wcześniej.
„EBITDA Grupy Digitree Group w 2020 roku wyniosła ok. 3,2 mln zł, wobec 3,3 mln zł w poprzednim roku, tzn. nieznacznie spadła o kwotę ok. 0,1 mln zł, tj. o 3,8% rok do roku. Na powyższe wpływ miały zwłaszcza odpisy aktualizujące w zakresie wartości niematerialnych i prac rozwojowych w łącznej kwocie 1 272 897 zł […] a także w zakresie należności handlowych w łącznej kwocie 763 049 zł” – czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 54,6 mln zł w 2020 r. wobec 58,3 mln zł rok wcześniej.
„Przychody grupy kapitałowej Digitree Group spadły o 6,3% w porównaniu do 2019 roku, osiągając poziom 54,6 mln zł netto. Powyższe zmniejszenie spowodowało kilka równolegle występujących czynników:
- zaprzestanie obejmowania w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym przychodów spółki Adepto sp. z o.o. w związku z umową inwestycyjną, zawartą w dniu 13.09.2019 r., na podstawie której udział emitenta we wspomnianej spółce zależnej zmniejszył się ze 100% do 40%. Przychody Adepto sp. z o.o. w 2019 roku wyniosły 1 510 164 zł;
- niższy niż w ubiegłym roku poziom sprzedaży wypracowanej przez spółki z grupy kapitałowej w związku z pandemią COVID-19 i mniejszym zaangażowaniem niektórych klientów w kampanie promocyjne i marketingowe, z uwagi na redukcję bądź wstrzymanie ich budżetów reklamowych;
- sprzedaż w dniu 31.08.2020 r. wszystkich posiadanych przez emitenta udziałów spółki VideoTarget sp. z o.o., której roczne przychody ze sprzedaży w 2019 roku kształtowały się na poziomie 270 362 zł, natomiast w 2020 roku (do dnia 31.08.2020 r.) na poziomie 145 633 zł” – czytamy dalej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży, po skorygowaniu o wpływy spółek Adepto sp. z o.o. i VideoTarget sp. z o.o., wyniosły 54,46 mln zł w 2020 r., tj. spadły o 3,7% r/r.
„Grupa kapitałowa utrzymała się (w zakresie przychodów) w trendzie rynku reklamy internetowej (nieznaczny spadek rok do roku). Jak podaje IAB/PwC – wydatki na reklamę online w Polsce spadły w I-III kwartale 2020 roku o 0,4% w porównaniu do I-III kwartału 2019 roku i choć całkowita wartość rynku w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 roku znalazła się jeszcze na nieznacznym minusie, w poszczególnych miesiącach widoczny był wyraźny trend wzrostowy. Dlatego według prognoz, czwarty kwartał mógł ostatecznie zakończyć się dla rynku reklamy internetowej wynikiem dodatnim” – podano także.
W ujęciu jednostkowym strata netto w 2020 r. wyniosła 0,11 mln zł wobec 1,42 mln zł zysku rok wcześniej.
Digitree Group (dawniej Sare) to technologiczna spółka oferująca zaawansowane, dedykowane narzędzia IT, służące wspieraniu sprzedaży i automatyzacji marketingu. W 2016 r. przeszła na główny rynek GPW z NewConnect.
Źródło: ISBnews