Rumuński fintech Pago, oferujący ąplikację do zarządzania domowym budżetem, liczy na pozyskanie w Polsce 500 tys. klientów w ciągu kilku kwartałów, podała firma. Obecnie fintech ma w Polsce ok. 8 tys. użytkowników.
Po kilku miesiącach rozwoju w trybie organicznym Pago rozpoczyna ofensywę nad Wisłą, oferując m.in. 5-proc. cashback przy wsparciu Visa, podano.
„Uruchomiliśmy właśnie program cashback. Naszym partnerem jest Visa, gwarantujemy w nim zwrot 5% z kwoty każdego opłaconego rachunku. Nasz cel jest jasny: chcemy zachęcić do spróbowania możliwości i prostoty Pago jak największą liczbę Polaków. Nasze doświadczenia pokazują bowiem, że z użytkowników, którzy skorzystali z Pago co najmniej dwukrotnie aż 85% zostaje z Pago na zawsze” – powiedział współzałożyciel Pago Adrian Cighi, cytowany w komunikacie.
Pago służy do zarządzania rachunkami i upraszcza zarządzanie domowym budżetem bez żadnych dodatkowych opłat. Obecnie jest to możliwe w przypadku blisko 100 dostawców usług w Polsce, m.in. Orange, Play, Canal+, Cyfrowego Polsatu czy Energii, Innogy, PGNiG oraz lokalnych wodociągów. Teraz Pago rozpoczyna ekspansję w Polsce, podano w materiale.
Jak podkreślono, sukces Pago w Rumunii (350 dostawców, 5 mln płatności w kilka kwartałów na kwotę 100 mln euro) spowodował, że większościowy pakiet w rumuńskiej spółce przejął największy tamtejszy bank – Banca Transilvania. Polska spółka Pago należy jednak w całości do pierwotnych założycieli Pago, w tym do Adriana Cighi.
„Mamy świadomość, że szybka ekspansja oznacza większe nakłady inwestycyjne. Na teraz, nasz sukces w Rumunii pozwala nam finansować potrzeby Pago w Polsce, ale naturalnym wydaje się wpuszczenie na pokład lokalnych inwestorów, funduszy inwestycyjnych czy przedstawicieli branży finansowej” – wskazał Cighi.
Dodał, że model biznesowy Pago oznacza darmowe usługi dla użytkowników, ale i wpuszczanie na platformę kolejnych, komercyjnych dostawców takich jak np. ubezpieczyciele.
Źródło: ISBnews