Plany Allegro dotyczące zainstalowania 1 500 automatów paczkowych w II półr. br. nie zmieniają „dynamiki współpracy” między tą firmą a InPostem, poinformował dyrektor finansowy Adam Aleksandrowicz.
„Biorąc pod uwagę dynamikę rynku, wolumeny paczkowe, które ma Allegro oraz to, że te 1 500 maszyn paczkowych potencjalnie może się pojawić […] nie sądzimy, aby to jakoś mocno 'przesuwało wskazówkę’ i na naszej współpracy i w ogóle na naszym myśleniu o najbliższych kilku latach, jeśli chodzi o współpracę z Allegro. Myślę, że ta dynamika wzrostu rynku i samego Allegro i przede wszystkim programu Smart!, a jednocześnie siła naszej oferty [powodują], że to nie będzie zmieniać dynamiki naszej współpracy” – powiedział Aleksandrowicz podczas wideokonferencji prasowej.
W ub. tygodniu dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick poinformował w rozmowie z ISBnews, że Allegro planuje przeprowadzić testy usługi logistycznej Allegro Fulfillment, jak również uruchomić pierwsze własne automaty paczkowe w III kw. tego roku. Eastick podtrzymał, że oba projekty mają zostać uruchomione komercyjnie do końca tego roku. Liczba automatów zainstalowanych do końca br. ma wynieść 1 500 sztuk.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews