Pepco dokonało przydziału 92,45 mln akcji w ofercie publicznej po cenie emisyjnej 40 zł, podała spółka. Oznacza to, że wartość oferty wyniosła ok. 3,7 mld zł, a kapitalizacja spółki jest szacowana na 23 mld zł. Stopa redukcji w transzy detalicznej wyniosła ok. 88%.
„W ramach oferty oferowanych było 92 446 602 akcji istniejących sprzedawanych przez akcjonariuszy sprzedających. Spółka nie wyemitowała żadnych nowych akcji w ramach oferty i dopuszczenia. Ostateczna cena akcji oferowanych w pierwszej ofercie publicznej wyniosła 40 zł za akcję. Biorąc pod uwagę cenę akcji oferowanych w ofercie, szacowana kapitalizacja spółki (ang. market capitalisation) wyniesie 23 mld zł (5 mld euro). Niezwłocznie po dopuszczeniu, w wolnym obrocie znajdą się akcje reprezentujące 20,1% kapitału zakładowego spółki, o rynkowej wartości około 1 mld euro” – czytamy w komunikacie.
Przewidywany dzień rozpoczęcia notowań i obrotu akcjami na GPW to (zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami) 26 maja 2021 r., podano także.
„Inwestorom indywidualnym przydzielono 2 500 000 akcji. Inwestorom instytucjonalnym przydzielono 89 946 602 Akcji (w tym w ramach opcji dodatkowego przydziału) zgodnie z informacją opublikowaną w dniu 14 maja 2021 r. Średnia redukcja zapisów złożonych przez inwestorów indywidualnych wyniosła około 88%” – czytamy dalej.
Rejestracja akcji na rachunkach inwestorów indywidualnych zaplanowana jest na 21 maja 2021 r., a rejestracja na rachunkach inwestorów instytucjonalnych spodziewana jest 25 maja 2021 r.
Spółka, Pepco Holdco Limited i wybrane podmioty finansujące, z którymi główny akcjonariusz grupy zawarł umowy dotyczące finansowania i które nabyły akcje w ofercie zobowiązały się do nieemitowania lub niesprzedawania kolejnych akcji (ang. lock-up) przez okres 180 dni od dnia rozpoczęcia notowań spółki na GPW, podano także.
Grupa prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (wiodącą w Europie Środkowo-Wschodniej sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych; wg stanu na 31 marca 2021 r., Pepco prowadziło 2 229 sklepów w 13 krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych. Sieć działa od 1990 r. w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, prowadząc 818 sklepów, wg stanu na 31 marca 2021 r.) W ramach międzynarodowej ekspansji Poundland, w 2011 r. wprowadzona została marka Dealz, która wg stanu na 31 marca 2021 r. prowadziła 199 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce. Większe sklepy Poundland oferują produkty pierwszej potrzeby, ubrania i inne artykuły detaliczne, podczas gdy sklepy Dealz i mniejsze sklepy Poundland sprzedają artykuły szybkozbywalne, ogólnego przeznaczenia i artykuły pierwszej potrzeby).
Źródło: ISBnews