Grupa Spar zwiększyła obroty o 32,2% r/r (26,9% w złotych) w I połowie roku obrotowego 2020/2021 tj. w okresie październik 2020 – marzec 2021 r., podała spółka. Łącznie na wszystkich rynkach grupa zwiększyła w tym czasie obroty o 7,5% do 64,2 mld randów.
„Spar Group odnotowała po 6 miesiącach roku finansowego zakończonego 31 marca 2021 roku wzrost obrotów na wszystkich rynkach, na których działa (RPA, Szwajcaria, Irlandia, Wyspy Brytyjskie, Sri Lanka i Polska) – łącznie o 7,5% do 64,2 mld randów. Zysk operacyjny wzrósł o 28,1% do 1,7 mld randów, dzięki wyjątkowo dobrym wynikom w Szwajcarii i Irlandii. Spar w Polsce koncentruje się na zwiększaniu lojalności partnerów detalicznych i osiągnięciu rentowności – obroty w raportowanym okresie wzrosły o 32,2% (26,9% w złotych)” – czytamy w komunikacie.
W I półroczu roku finansowego 2020/2021 Spar w RPA zmodernizował 159 sklepów we wszystkich formatach, w tym 76 supermarketów Spar. Grupa rozwinęła innowacyjne koncepty wewnątrz sklepów: Chikka Chicken, BeanTree, Spar Natural. Zwiększył się także udział marek własnych w przychodach do 24,2% obrotów, w tym marki Spar do 16,6% obrotów (wzrost o 5%), podano także.
„Jako grupa koncentrujemy się na wzmocnieniu łańcuchów dostaw, wzroście organicznym, budowaniu relacji z partnerami detalicznymi i jak najszybszym odpowiadaniu na potrzeby klientów. Takie założenia realizujemy także w Polsce – gdzie priorytetem jest ponadto osiągnięcie rentowności biznesu. Bardzo cieszy nas zakończony proces sanacji w spółkach z Grupy Piotr i Paweł, który wydłużył się ze względu na pandemię. Oczekujemy, że polski biznes jeszcze w tym roku finansowym istotnie zwiększy udział w przychodach całej Grupy Spar. We wszystkich krajach mocno inwestujemy w digitalizację biznesu, systemy eko i modernizację infrastruktury w celu dalszego polepszania efektywności” – skomentował prezes Wasz Sklep Spar Wayne Hodson, cytowany w komunikacie.
The Spar Group Ltd. jest notowana na giełdzie w Johannesburgu w RPA.
Obecnie liczba sklepów sieci w Polsce wynosi ponad 230. Rebranding z marki Piotr i Paweł zakończono w ponad 90% placówek.
Źródło: ISBnews